معمای هاوارد ویلر

نوشته شده توسط:کیوان فیض مرندی | ۰ دیدگاه

 

(هاوارد ویلر) که یک گوینده رادیو و تلوزیون در شهر (شارلوت) - واقع در کارولینای شمالی – بود مرد دینداری خوانده می شد. روز یکشنبه 10 ژوئن سال 1962 روزیست که او همیشه بیاد خواهد داشت... به این دلیل که این روز مصادف با حادثه ای بود که نمی‌توان برایش دلیلی ذکر کرد.

در آن تاریخ که وی روز خوبی را پشت سر گذاشته بود به رختخوا رفت. ساعت حدود یک نیمه شب روز یکشنبه بود و او در کنار تختش زانو زده و مشغول دعا خواندن بود. ناگهان به همسرش رو کرد و گفت :

خوابی ؟ من صدای یک تصادف ماشین شنیدم همین اساعه بر میگردم. البته بعدها او خاطرنشان کرد صدایی که شنیده بود دقیقا مثل صدای تصادف دو اتومبیل بهم نبود بلکه بیشتر به صدای برخورد دو واگن قطار روی ریل شباهت داشت. وقتی که هاوارد از خانه بیرون آمد و سوار ماشین خودش شد بایستی تصمیم می گرفت که از کدام مسیر برود. او چیزی در دست نداشت تا از روی آن قضاوت کند. در آن حوالی خیابانهای زیادی وجود داشت و اغلب آنها میتوانستند محل مناسبی برای یک تصادف یاشند ولی کدام خیابان را باید انتخاب می کرد ؟ ناگهان بدون مکث با سرعت بطرف (پارک رود) راند. وقتی به خیابان (وودلاون) رسید از سرازیری به طرف اسکله حرکت کرد. خبری نبود. ولی به دلایل نامشخصی که قابل شرح دادن نبود احساس کرد که بایستی برگردد و به طرف جاده (مونت فورد) برود... که با عجله همین کار را هم کرد.

روزنامه (شارلوت نیوز) در طی گزارشی از تجربه عجیب ویلر می‌نویسد :

او حدود 200 یارد در جاده مونت فورد پیش رفت. بعد یک پیچ را دور زد و در آنجا اتوموبیلی که به یک تیر برق خورده و مچاله شده بود را یافت. موتور ماشین کاملا به داخل بدنه فرو رفته بود. او کسی را ندید ولی صدایی شنید که می گوید : (هامفی) کمکم کن ! راننده آن اتوموبیل که در داخل لاشه ماشین گیر کرده بود شدیدا در حال خونریزی بود (جو فاندر بورک) یک آشنای دیرین بود که همیشه ویلر با لقب هامفی صدا میزد.ویلر توانست دوستش را از میان آهن پاره ها خارج کرده و به بیمارستان برساند. در آنجا یک عمل اضطراری بر روی وی انجام شد و مسلما اگر ویلر به کمکش نمی شتافت او مرده بود.

کل این حادثه از دید من تعجب انگیز است. چطور شد که ویلر صدای تصدادف که نیم مایل دورتر از خانه اش اتفاق افتاده بود را شنید ؟ چگونه آنرا پیدا کرد ؟ نه تنها او دوستش را پیدا کرد و نجات داد حتی 45 دقیقه بعد از ورود پلیس به صحنه ویلر تنها عابری بود که از آنجا گذشته بود !.

 

    هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...