آیا حیوانات درنده آدم خوار هم هستند؟

نوشته شده توسط:کیوان فیض مرندی | ۰ دیدگاه

این سوال که حیوانات وحشی انسان رو هم شکار میکنند و میخوردند در ذهن خیلی از ماها هست.

شیر-ببر-پلنگ-یوز پلنگ و گرگ معروف ترین حیوانات وحشی ای هستند که همه میشناسند.گرچه گربه سانان فوق در همه ی قاره ها نیستند اما بسیار مشهور هستند.

شیر:هر جانوری به طور طبیعی از انسان می ترسد.ولی وقتی بفهمد که نیرویش از انسان بیشتر است و انسان موجودی بسیار بی دفاع است و شکار کردنش راحت است.ممکن است به انسان خواری رو بیاورد.تا به حال شیر یا ببر آدم خوار بوده.(اغلب به خاطر دندان درد!)ولی این تصور که شیر یا ببر باغ وحشها هم آدم خوار هستند اشتباه است.در هر حال حتی شیر یا ببر هایی که وحشی هستند و آدم شکار میکند بسیار کم هستند.

پلنگ:مهم ترین حرف من راجع به پلنگهاست.حتی وحشی ترین پلنگ ها هم انسان شکار نمی کنند.تنها دو مورد که پلنگ انسان شکار می کرده وجود دارد(در آفریقا حدود دویست سال پیش)به غیر از آن در هیچ کشور دیگری پلنگها انسان شکار نمی کنند.حتی با وجود اینکه پلنگ ایرانی از تمامی پلنگها بزرگتر است هیچ موردی از آدم خواری پلنگ در ایران منتشر نشده.پس خرافات و ترس بیمورد را کنار بگذاریم.

یوز:تا به حال در هیچ جای کره ی زمین هیییییچ یوز پلنگی آدم شکار نکرده.

گرگ:صحبت راجع به احتمال آدم خواری گرگ بسیار مهمه.به خاطر اینکه همه گرگ های بیابون رو آدم خوار میدونند.در حالی که در همین ایران خودمون تنها موردی که در این چند سال گذشته منتشر شده یک مورد در همدان بوده.

البته قدیم گله ی گرگ ها گاهی به انسانها حمله میکردند ولی اون مال زمانی بوده که سی تا گرگ تو یک گله بوده!نه الان که گله ی گرگها انقدر نگونبخت شده که به ندرت به 4 تا میرسه!

در نهایت باید بگم که ترس از خورده شدن توسط حیوانات وحشی بی مورد است.چرا که کسانی مانند میرزا کوچک خان جنگلی سالها در جنگل های شمال ایران(که بیشترین تنوع زیستی را دارا بود) که در آن زمان ببر و گاهی شیر هم داشته آواره بوده بی آن که بهش از طرف سلطان وحوش آسیبی برسد.(چرا؟چون روش زندگی در جنگل را بلد بوده.یعنی میدونسته که کجا قلمروی ببره و کجاها نباید رفت)

ما اگر روش همزیستی با حیوانات را بلد باشیم(مثل مثلا میرزا)میتونیم باهاشون حتی زندگی هم بکنیم.پس ترس های فلج کننده و بی مورد را کنار بگذاریم.

    هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...