بازگشت آدمخوار فراری به زندان

نوشته شده توسط:کیوان فیض مرندی | ۰ دیدگاه

وطن امروز: فراری باند «آدمخواران» که در مرخصی از زندان به گردانندگی شبکه سازمان‌یافته‌ای پرداخته بود در مخفیگاهش محاصره شد. این آدمخوار که دیگر به زندان بازنگشته بود نوچه‌های کم‌سن و سال را دور خود جمع کرد تا به سرقت و زورگیری‌های خشن بپردازد.

از تیرماه سال 88 مرد 40 ساله‌ای که عضو اصلی باند آدمخواران بود با گرفتن مرخصی از زندان فراری شد. «حمید» مرد خطرناکی است که از سال 78 بارها به خاطر جرائم مختلف دستگیر شده و حتی در یکی از تعقیب و گریزهای پلیسی با اصابت گلوله ماموران زمینگیر شده بود.

با گذشت مدت کوتاهی از فراری شدن این آدمخوار، اداره 18 پلیس آگاهی تهران در جریان کیف‌قاپی‌ها و خفه‌کنی‌هایی قرار گرفت که در آن سلسله سرقت‌های مشابهی به شیوه‌های مختلف کیف‌قاپی، خفه‌کنی و زورگیری رخ داده بود که با توجه به خشونت دزدان در برخی سرقت‌ها که تبهکاران با استفاده از چاقو و قمه تعدادی از طعمه‌هایشان را نیز مجروح کرده بودند ماموران عملیات ویژه‌ای را در دستور کار قرار دادند.

با تحقیق از طعمه‌ها کارآگاهان اطمینان پیدا کردند که در همه آنها مالباخته‌ها از مراجعه‌کنندگان به مراکز تجاری از جمله صرافی‌ها و شعب بانکی بود‌ه‌اند که دزدان با اطمینان از همراه داشتن پول زیادی با شیوه‌های زورگیری، پنچری خودرو، تخم‌مرغ زنی و خفه‌کنی به شکارشان پرداخته‌اند.

کارآگاهان در ادامه تحقیقات خود با شناسایی شیوه و شگردهای دزدان اطمینان پیدا کردند که آنها از سوی یک «زاغ‌زن» اقدام به شناسایی طعمه‌های خود کرده‌اند، از این رو بلافاصله بازبینی تصاویر دوربین‌های مداربسته بانکی و مراکز تجاری و اقتصادی در دستور کار کارآگاهان قرار گرفت که زاغ‌زن شبکه شناسایی شد و این مرد کسی نبود جز همان آدمخوار فراری که با فرار از زندان مخفیگاه خود را در منطقه اتابک تغییر داده و هیچ گونه رد و نشان خاصی از خود به جای نگذاشته بود.با شناسایی «حمید» تصاویر وی در اختیار همه پایگاه‌های پلیس آگاهی تهران قرار گرفت تا هر جا دیده شد دستگیرش کنند.

سرانجام تحقیقات دامنه‌دار و بررسی سوابق مجرمان به نتیجه رسید و کارآگاهان اطلاع پیدا کردند که «حمید» توسط ماموران گشت کلانتری 164 ازگل و هنگام کیف‌قاپی دستگیر شده و خود را با مشخصات دروغین محمد سلطانعلی معرفی کرده است.حمید در اداره 18وقتی در برابر اسناد و مدارک ارائه شده از سوی کارآگاهان، بویژه تصاویر دوربین‌های مداربسته بانکی که وی را در حال شناسایی مالباختگان نشان می‌داد قرار گرفت، چاره‌ای جز اعتراف ندید و نوچه‌هایش را لو داد.سعید

21 ساله، مهدی و علی 20 ساله همدستان کم‌سن و سال این آدمخوار بودند که تحت تعقیب قرار گرفتند. تجسس‌ها نشان داد «سعید» یکی از مجرمان سابقه‌دار پلیس آگاهی است که در آبان‌ماه سال 89 به اتهام زورگیری دستگیر و روانه زندان شده بود، «مهدی» نیز از مجرمان سابقه‌دار بوده که در زندان بوده است.

تحقیقات نشان داد «مهدی» علاوه بر عضویت در گروه سارقان کیف‌قاپ و زورگیر به صورت جداگانه نیز با حمید و گروه جدیدی از دزدان همکاری داشته و تا زمان دستگیری در فروردین‌ماه سال‌جاری به صورت همزمان در 2 گروه از سارقان خشن فعالیت داشته است.

آخرین عضو گروه به نام «علی» نیز پس از شناسایی مخفیگاهش در خیابان 17 شهریور روز 4 مردادماه توسط کارآگاهان دستگیر شد.با دستگیری همه اعضای گروه و آغاز تحقیقات و همچنین جمع‌بندی دیگر اطلاعات به دست‌آمده، متهمان که چاره‌ای جز اعتراف نداشتند به کیف‌قاپی، خفه‌کنی و زورگیری‌های زیادی در نقاط مختلف شهر تهران بویژه رسالت، تهرانپارس، پیروزی، دماوند، شریعتی، ولی‌عصر، میدان نبوت، سیدخندان، تجریش و شهرک غرب اعتراف کردند که با شناسایی مالباخته‌ها تاکنون ارزش پول‌های سرقت شده توسط این باند بیش از یک‌میلیارد تومان برآورد شده است.

    هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...