شیطان پرستی جدید

نوشته شده توسط:کیوان فیض مرندی | ۰ دیدگاه

شیطان پرستی جدید آیینی است دارای شباهت هایی به اومانیسم که انسان را برترین موجود می داند و او را تنها در برابر خود مسئول می داند:

"There is no heaven of glory bright, and no hell where sinners roast. Here and now is our day of torment! Here and now is our day of joy! Here and now is our opportunity! Choose ye this day, this hour, for no redeemer liveth!" (Anthon lavey)

" خدای باعظمت و با شکوهی وجود ندارد، و جهنمی که در آن گناهکاران کباب میشوند هم نیست . اینجا و حالا روز شکنجه و سختی ماست ! حالا و اینجا روز خوشی ماست ! اینجا و حالا فرصت ماست ! این روز، این ساعت را انتخاب کن که زندگی رهایی بخشی نیست !" (آنتون لاوی)

شیطان پرستی جدید به خدایی اعتقاد ندارد و شیطان را تنها نوعی کهن نماد (archetype) می داند و انسانها را تنها در برابر خود مسئول میداند و اعتقاد دارد که انسان به تنهایی می تواند راه درست و غلط را تشخیص دهد به همین دلیل هم این اعتقاد بیشتر به عنوان یک اعتقاد فلسفی شناخته می شود .

شیطان در این اعتقاد نماد نیروی تاریکی طبیعت، طبیعت شهوانی، مرگ، بهترین نشانه قدرت و ضدمذهب بودن است.

این اعتقاد دارای شاخه های متعددی است اما می توان گفت جز یکی دو نوع آن همگی دارای اصول زیر می باشند:

Atheism - : خدایی در شیطان پرستی وجود ندارد.

Not dualistic - : روح و جسم غیرقابل دیدن هستند و هیچ جنگی بین عالم خیر و شر وجود ندارد.

Autodeists - : خود پرستی، خدایی جز خود انسان وجود ندارد و هر انسانی خود یک خداست.

Materialistic - : اعتقاد به اصالت ماده

- وابسته به راه چپ بودن در برابر راه راست که راه خدایی است .

- ضد مذهب بودن خصوصا مذاهبی که اعتقاد به زندگی پس از مرگ دارند.

- عدم پرستش شیطان زیرا شیطان جسم نیست و وجود خارجی ندارد.

- اعتقاد به استفاده از لذت در حد اعلای آن زیرا تمام خوشی دنیایی است و این خوشی ها خصوصا لذات جنسی پتانسیل لازم را برای کارهای روزانه آماده می کنند و به هر شکلی انجام آنها لازم و ضروری است .

شیطان پرستی دارای نزدیکی زیادی به جادوگری می باشد و دنیای آن پر از افسانه های گوناگون، شیاطین متعدد و افراد مختلف خصوصا جادوگران در ارتباط با آنهاست که بیشتر تصور می شود این افسانه ها توسط کاتولیک ها ساخته شده باشد. در دنیای امروز هم کشورهای مختلفی دارای کلیسای شیطان هستند مانند کشورهای امریکا ؛‌ انگلیس و آلمان و همچنین چین و بر خلاف ادعای شیطان پرستان جدید که بر اساس متون انجیل شیطانی بر عدم کودک آزاری و آزار حیوانات پافشاری می کنند اما وحشتناک ترین اعمال توسط آنها تنها برای مقابله با دستورات الهی انجام می شود.

سرمد کاشانی

وی که گفته می‌شود بعد ازعمر خیام بهترین رباعی هارا در زبان فارسی از آن خود دارد(اکثر قریب به اتفاق آنها در مدح شیطان هستند) در ابتدا یهودی بوده که بعدها تحت تأثیر ملا صدرا و در شهر شیراز به دین اسلام گرویده. پس از این در طی پاره‌ای از توهمات اعلام می‌دارد که از سوی شیطان به وی وحی می‌رسد و خود را مرید و پیرو شیطان می‌خواند. او به منظور تجارت به دربار پادشاه دانشمند هند دارا شکوه می‌رود و در آنجا در اثر رفتارهای عجیب و غیر اخلاقی خود(از جمله اینکه برهنه در دربار تردد می‌کرده) به دستور شاه سر از تنش جدا می‌سازند. نقل است در هنگام جدا شدن سر، بدن آن را برداشته چند قدمی راه می‌رود و سپس به زمین می‌افتد

نمونه اشعار:

سرمد تو حدیث کعبه و دیر مکن / در کوچه شک چو گمرهان سیر مکن

رو شیوه معرفت ز شیطان آموز / او را بپرست و طاعت غیر مکن

***

در مسلخ عشق جز نکو را نکشند / لاغر صفتان زشت خو را نکشند

گر عاشق صادقی ز کشتن مگریز / مردار بود هرآنکه او را نکشند

پیتر گیلمور

پیتر گیلمور (Peter H. Gilmore) در سال۲۰۰۱توسط موبده بلانچ بارتون به عنوان کاهن اعظم کلیسای شیطان تعیین شد. وی هم اکنون به عنوان موبد اعظم در کلیسای شیطان فعالیت می‌کند. وی به عنوان نماینده کلیسای شیطان در برنامه‌های متعددی که در رادیو و تلوزیون راجع به شیطان پرستی پخش می‌شود حضور فعالی دارد. در ۱۹۸۹ همراه با همسرش پگی نارمایا(Peggy Nadramia) شروع به انتشار مجله شعله سیاه (The Black Flame) کردند. در ۲۰۰۵ مقدمه‌ای برانجیل شیطانی آنتوان لاوی نوشت. آخرین اثر او کتاب مقدس شیطانی(The Satanic Scriptures) است که در اواسط ۲۰۰۷ منتشر شد.

تفاوت میان کلیسای شیطان و معبد ست

بارز ترین تفاوت میان کلیسای شیطان (Church of Satan) و معبد ست مربوط به مفهوم شیطان است. معتقدین به کلیسای شیطان (C.o.S)، که شیطان گرا یا سِیتنیست (سیطنیست Saitanist) نامیده می‌شوند بر این باورند که شیطان موجودی نمادین است، و وجود خارجی ندارد. آنها از شیطان برای نشان دادن توجهات خود و به استهزاء گرفتن مسیحیت بهره می‌گیرند.

در حالی که پیروان معبد سِت که سِتیانس (Setians) نامیده می‌شوند معتقدند که شیطان واقعی وجود دارد که به آن «پادشاه تاریکی(The Prince of Darkness)» می‌گویند.

آنها او را «سِت، پادشاه حقیقی تاریکی» ("Set" the TRUE Prince of Darkness) می‌نامند. سِیتِن (Satan) نامی است مأخوز از انجیل به عنوان پادشاه تاریکی؛ ولی ست (Set) نام خداوند مرگ و عالم اموات در مصر باستان است.

معبد ست

معبد ست (Temple of Set) یکی از مخوف ترین، مشهورترین و مخفی ترین سازمان‌های شیطان پرستی است. معبدست اولین جامعه مخفی است که ادعای رهبری جهانی «طریقت دست چپ» در جهان را دارد. تعالیم آن شامل فلسفه شیطان و تمرینات سحر است.

سِت (Set) نام یکی ازخدایان مصر باستان است.

تاریخچه:

معبدست در سال ۱۹۷۵ توسط مایکل آکینو (Michael Aquino) در سانفرانسیسکو بنیان گذاری شد. او و گروهی دیگر ار کشیشان کلیسای شیطان به خاطر اختلافات فلسفی و مدیریتی، همچنین به خاطر فساد موجود درکلیسای شیطان از آن جدا شده و سازمان معبد ست را تشکیل دادند. در همان سال، معبد سِت به عنوان یک کلیسای غیر انتفاعی در کالیفرنیا به ثبت رسید.

 مایکل آکینو

مایکل آکینو (Michael Aquino) متولد۱۸ اکتبر ۱۹۴۶یکی از بنیانگذاران «معبد سیت» (سازمان جدا شده از کلیسای شیطان) است. همچنین او در ارتش و سازمان سیا(CIA) مشغول فعالیت بوده است. وی به خاطر اختلافاتش با آنتوان لاوی معبد ست را در۱۹۷۵تأسیس کرد.

کلیسای شیطان

کلیسای شیطان یک سازمان فلسفی برای معتقدین به مبادی فلسفی شیطان پرستی برای پرستش شیطان است که درانجیل شیطان نوشته شده توسط آنتوان لاوی است. این کلیسا در۳۰ آوریل ۱۹۶۶ میلادی درسانفرانسیسکو تأسیس شد.

انجیل شیطانی

کتاب انجیل شیطانی (به انگلیسی: The Satanic Bible) توسطآنتوان لاوی در ۱۹۶۹ نوشته شد. این کتاب شامل ۴ کتاب (فصل) است که به نام‌های ۴ شیطان (چهار ارباب دوزخ) نامیده شده:

کتاب شیطان(Satan):

معرفی شاعرانه‌ای از مشخصات و تجاوزات شیطان پرستی، برگرفته از عباراترن گر ربرد(Ragnar Rebeard).

کتاب لوسیفر(Lucifer):

روشنگری، مبانی فلسفی و تصوری شیطان پرستی.

خواسته: خدا، مرده یا زنده.

برخی شواهد عصر شیطانی جدید

دوزخ، اهریمن، و چگونه روح خود را واگذار کنید

عشق و نفرت

روابط جنسی شیطانی

همه خونخوارن، خون نمی‌مکند

لطف، نه اجبار

انتخابی از قربانی بشر

زندگی پس از مرگ در طول تکمیل ضمیر نفس

تعطیلات مذهبی

مراسم عشاء تاریک

کتابلیال(Belial):

شامل اصول نظری و تمرینات آئین پرستش شیطانی، جادوگری و رونشناسانه.

نظریه و تمرین سحر شیطانی (تعریفو هدف)

انواع سه گانه آئین پرستش شیطان

آئین پرستش شیطان، یا «اتاقک شریح ع

اجزای کربردی در سحر شیطانی

آئین پرستش شیطانی

کتاب لویتن (Leviathan):

شامل متن‌هایی برای استفاده در آئین پرستش شیطان.

    هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...