کفر به روح القدس چیست؟

نوشته شده توسط:کیوان فیض مرندی | ۰ دیدگاه

مفهوم "کفر به روح القدس" در مرقس 3: 22-30 و متی 12: 22-32 آمده است. کلمة کفر بطور کلی ممکن است "بی احترامی توام با یاغیگری" معنی شود. این کلمه ممکن است به گناهانی اطلاق شود مثل لعنت کردن خدا و یا عمدا تحقیر کردن چیزهایی که مربوط به خداست. همچنین بدی و شرارت را به خدا نسبت دادن، یا انکار کردن خوبی هایی که باید به او نسبت بدهیم. بهر حال این مورد کفر، بطور خاص در متی 12: 31 "کفر به روح القدس" گفته می‌شود. در متی 12: 31-32، فریسیان، با اینکه شاهد معجزاتی از مسیح بودند که آنها را با قدرت روح القدس انجام می داد، اما می گفتند که او روح بد دارد "بعلزبول" (متی 12: 24). حالا توجه کنید که در مرقس 3: 30 عیسی خیلی اختصاصی می‌گوید که آنها "به روح القدس کفر کردند".

این کفر بخاطر این است که بجای اینکه بگویند عیسی از روح خدا پر است، گفتند که او روح شیطانی دارد. در نتیجه، این نوع بخصوص کفر نمی‌تواند امروزه انجام شود. عیسی مسیح مثل آن زمان بر روی زمین نیست. او بدست راست خدا نشسته است. کسی نمی‌تواند شاهد عینی معجزات مسیح در جسم باشد که بتواند بجای نسبت دادن به قدرت روح القدس به قدرت شیطان نسبت دهد. نزدیکترین مثال امروزی می‌تواند این باشد که کسی نجات و عوض شدن زندگی یک ایماندار به مسیح را بجای به قدرت روح القدس به قدرت شیطان نسبت دهد.

کفر به روح القدس امروزه، که به همان اندازه غیر قابل بخشش است، بسر بردن در بی ایمانی دائمی می‌باشد. برای کسی که در بی ایمانی می میرد بخششی نیست. رد کردن دائمی روح القدس که سعی می‌کند شخص را به اعتماد کردن به عیسی مسیح تشویق کند، کفریست که بخشیده نمی‌شود. بیاد بیاورید در یوحنا 3: 16 چه می‌گوید "زیرا خدا جهان را اینقدر محبت نمود که پسر یگانة خود را داد تا هر که بر او ایمان آورد هلاک نگردد بلکه حیات جاودانی یابد." جلوتر در همان باب آیه ای است که می‌گوید "آنکه به پسر ایمان آورده باشد حیات جاودانی دارد و آنکه به پسر ایمان نیاورد حیات را نخواهد دید بلکه غضب خدا بر او می‌ماند." (یوحنا 3: 36). تنها دلیلی که کسی بخشش را دریافت نکند این است که در میان "هرکه به او ایمان آورد" نباشد، چون در اینصورت "پسر را رد می‌کند."

    هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...