لشکر یمانی در چه زمانی ظهور می کند؟ آیا آنها از گروه حق هستند؟

نوشته شده توسط:کیوان فیض مرندی | ۰ دیدگاه

احادیث شریف ما، جنبش یمانی را به عنوان پرچم هدایت معرفی می‌کنند که همزمان با شورش سفیانی در شام، او هم در یمن قیام کرده و مردم را به حق و حقیقت دعوت می‌کند و اجابت دعوتش واجب است. پس از حرکت به سمت عراق و شام و ملاقاتش با سید خراسانی، در جنگ با سفیانی او را یاری می‌رساند. یمانی از فرزندان زید بن علی بن الحسین (ع) است.

از امام باقر(ع) روایت شده که فرمودند:

خروج سفیانی و یمانی و سید خراسانی در یک سال و یک ماه و یک روز است که مانند دانه‌های تسبیح به دنبال هم می‌آیند و جنگ همه جانبه‌ای رخ می‌دهد. وای بر کسی که در مقابل آنها بایستند! در میان این پرچم‌ها هیچ کدام به اندازه پرچم یمانی بر حق نیست؛ چرا که شما را (به تبعیت از) امامتان دعوت می‌کند. پس از قیام یمانی خرید و فروش اسلحه برای مردم و به خصوص مسلمانان ممنوع می‌شود و هر گاه (یمانی) قیام کرد به سوی او حرکت کن و بشتاب که آن را پرچم هدایت خواهی یافت. احدی از مسلمانان اجازه ندارد با او مقابله کند و هر کس چنین کند، جهنمی است؛ چرا که یمانی به حق و صراط مستقیم دعوت می‌کند.

در آن زمان اوضاع کلی جهان، در یک جنگ بزرگ فرهنگی تمدن‌ها خلاصه می‌شود که میدان این جنگ شام، فلسطین، عراق، ‌ایران و حجاز است. در این معرکه دو دسته و دو سپاه در برابر یکدیگر به مبارزات سیاسی ، نظامی مشغولند و این دو دسته عبارتند از: یاوران حضرت مهدی(عج) و زمینه سازان قیام ایشان در یک سوی میدان و حرکت سفیانی و یاری رسانان غربی او و به تعبیر روایات رومیان و یهودیان در سوی دیگر میدان.

هدف این جنگ بزرگ تمدن‌ها و کانون بحران‌های سال ظهور حضرت مهدی(عج) قدس است.

با این حساب این طور نیست که جنبش حضرت مهدی(عج) که از مسجد الحرام و مکه مکرمه شروع می‌شود، اولین حرکتی باشد که هدفش رسیدن به مسجد الاقصی در فلسطین است، بلکه گل سرسبد و تاج سر تمام حرکت‌های امت اسلامی است که به سوی قدس در شتابند. در واقع باید ابتدای حرکت امت اسلام برای رهایی قدس را از ایران توسط سید خراسانی و از یمن توسط رهبر مسلمانشان یمانی دانست که البته روایات حرکت یمانی را هدایت جویانه و نماد هدایت توصیف می‌کنند.

    هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...