سرنوشت از پیش نوشته شده گوساله سرخ موی

نوشته شده توسط:کیوان فیض مرندی | ۰ دیدگاه

سالهاست که دولت اسراییل در حال آماده‏سازى مقدمات لازم جهت ساخت سومین معبد سلیمان در اورشلیم است و تمام مقدمات ساخت معبدتوسط خاخامهاى یهودى مهیا شده است. اما آنگونه که در کتاب «سفر اعداد» قسمت نوزدهم آمده است، قبل از شروع عملیات ساخت معبد، بایدمراسم تطهیر انجام شود و براى انجام آن مى‏بایست گوساله ماده سرخ مویى‏ قربانى گردد.

براساس تعلیمات یهود، این گوساله مى‏بایست سرخ موى و بدون هیچ عیب و نقصى باشد و هیچگاه یوغى بر آن بسته نشده باشد و گوساله‏اى‏نزاده باشد.

گوساله در هنگام قربانى حتماً باید 3 ساله باشد.

در روز مراسم، گوساله باید در مکانى خارج از اردوگاه محل اقامت خاخامها در محوطه معبد، قربانى شود. پس از آن مقدارى از خون او برداشته‏شده و در جلوى خیمه اجتماع پاشیده مى‏شود.

سپس گوساله به همراه پوست، گوشت، چرم، فضولات و خونش تماماً به همراه چوب سرو و زوفاى مصرى به وسط آتش انداخته شده و آتش راتا خاکستر شدن گوساله روشن نگاه مى‏دارند. محل قربانى و سوزاندن گوساله در کنار کوه زیتون قرار دارد. پس از سوزاندن گوساله، شخصى پاک‏مى‏بایست خاکسترها را جمع‏آورى کرده و به بالاى کوه زیتون ببرد.

پس از آن توده عظیم خاکستر به جاى مانده را با آب مخلوط کرده و آب تطهیر را از آن تهیه مى‏کنند.

از 2000 سال پیش که معبد سلیمان توسط تیتوس امپراتور روم (70 بعد از میلاد) با خاک یکسان شد، تا به امروز محل معبد از دسترس کامل‏یهودیان به دور بوده و چون غیر یهودیان در آن رفت و آمد داشته‏اند، یهود معتقد است که قبل از شروع عملیات ساخت معبد کل محوطه معبد که بنا بربعضى روایات کل اورشلیم قدیم را شامل مى‏شود باید با آب تطهیر، تطهیر شود.

به همین دلیل در طى پنجاه سال گذشته یهودیان و صهیونیستها به منظور آماده‏سازى مقدمات بناى معبد سلیمان در پى پرورش گوساله سرخ‏موى هستند. اما هنوز مشکل دیگرى پابرجاست، و آن این است که محل قربانى و سوزاندن گوساله که در نزدیکى کوه زیتون قرار دارد به طور کامل‏تحت کنترل تشکیلات خودگردان فلسطین است.

به همین دلیل دولت اسراییل طى چند ماه اخیر تلاش گسترده‏اى را به منظور تخلیه این منطقه از ساکنان غیر یهودى شروع کرده است.

براساس عقاید یهود به دلیل اینکه در این منطقه غیر یهودیان ساکن بوده‏اند قبل از اجراى مراسم قربانى مى‏بایست تطهیر شود!

خاخامهاى متعصب عقیده دارند که حتى وجود یک یا دو تار موى سیاه یا سفید بر بدن گوساله مانع ازانتخاب آن براى اجراى مراسم مى‏شود. ازطرفى عده‏اى دیگر از آنان معتقدند که این گوساله حتما باید در اسراییل به دنیا آمده باشد.

در طى چند دهه اخیر یهودیان در نقاط مختلف جهان، با استفاده از دانش ژنتیک اقدام به اصلاح نژادى گاو براى تولید گوساله سرخ موى کرده‏اند وگزارشهاى متعددى در این رابطه از سوئد، سوئیس، تگزاس، مى‏سى‏سى‏پى و اسراییل منتشر شده است.

اما در طى سالها تلاش هیچکدام موفق به تولید گوساله‏اى که تمام موهاى آن سرخ باشد نشده‏اند تا اینکه در سال 1997، در مى‏سى‏سى‏پى آمریکا،موفق به تولید این گوساله شدند.

دو سال و اندى پیش، به مؤسسه معبد واقع در اورشلیم که مسئولیت اجراى پروژه ساخت معبد سلیمان را برعهده دارد، اطلاع داده شد که‏بالاخره گوساله مورد نظر در اسراییل به دنیا آمده است.

روز جمعه، پنجم آوریل 102002 خاخام مناخیم مک‏اور و خاخام چیم‏ریچمن از طرف مؤسسه معبد، به مزرعه محل پرورش گوساله ‏سفر کرده و پس از انجام معاینات، مشخصات گوساله را تأیید کردند.

اکنون این گوساله با تدابیر ویژه‏اى نگهدارى مى‏شود و چند ماه دیگر به سن 3 سالگى مى‏رسد. بر پایه عقیده یهود، به دنیا آمدن این گوساله سرخ‏موى و در پى آن ساخت دوباره معبد سلیمان، حاکى از نزدیکى عصر مسیحا است. براساس این عقیده، مسیحا در پى ساخته شدن معبد ظهور مى‏کندو پایه‏هاى حکومت خود را در اورشلیم قرار مى‏دهد، یهودیان از اقصى نقاط جهان به اسراییل آمده و حکومت جهانى یهود را پدید مى‏آورند.

ریچارد لندز، استاد تاریخ دانشگاه بوستن و مدیر مرکز مطالعات هزاره‏شناسى‏،در امریکا، مى‏گوید:

«به دنیاآمدن این گوساله، درست همان چیزى است که مردم انتظار آن را مى‏کشیدند. ما مى‏توانیم جنگ آخرالزمان را به راه بیاندازیم. اگر خاخامهاى‏متعصب ارتدوکس یهودى، مشخصات این گوساله را تأیید کنند، تمام یهودیان اسراییل آن را به فال نیک گرفته و نشانه‏اى از آغاز عصر جدیدمى‏شمارند.

به هر حال اگر این گوساله قربانى شود، مسلمین آماده جهاد مى‏شوند پس بهتر است به جنگ بیاندیشیم.

به طور حتم پیدا شدن این گوساله، ماشه انفجار مسجدالاقصى است. این همان چیزى است که نیروهاى اطلاعاتى اسراییل به آن حساسند.هرچند که موضوع درگیرى با اعراب ذهن آنان را مشغول ساخته است.

گروههاى رادیکال صهیونیست مى‏توانند این مأموریت را به انجام رسانند و این امکان وجود دارد که برخى تندروهاى یهودى در ارتش اسراییل‏به کمک آنان بشتابند.»

بیش از نیم قرن است که پروژه اکتشاف بقایاى معبد سلیمان در طبقه زیرین مسجدالاقصى در حال انجام است و تونلهاى متعدد کنده شده در زیرمسجد، پى را به طور کامل سست کرده، تا در اولین زلزله خفیفى که در اورشلیم رخ مى‏دهد مسجدالاقصى فرو ریزد. در صورت نابودى مسجدالاقصى تمامى تاریخ اسلام در این منطقه به فراموشى سپرده مى‏شود. سیاست کلى دولت اسراییل نیز بر همین منوال است. در سال 1968، فردى‏یهودى، مسجدالاقصى را به آتش کشید، اما این ماجرا رابه بهانه دیوانگى وى، مختومه اعلام کردند.

همچنین در 28 ژوئیه سال 1981، به ایستگاه آتش‏نشانى دیوار غربى در قدس دستور داده شد تا 2 واحد ماشین آتش‏نشانى را به دیوار غربى‏قدس اعزام کنند. یهودا مایر گتز، خاخام دیوار غربى، که دستور اعزام این دو واحد ماشین آتش‏نشانى را داده بود وقتى متوجه شد که آتش‏نشانهاعرب هستند، براى جلوگیرى از افشاى زود هنگام طرح حفارى در زیر پى مسجد سخره به منظور یافتن اشیاء و بقایاى معبد، فوراً دستور بازگشت دوواحد ماشین آتش‏نشانى را صادر مى‏کند.

آنان تصمیم داشتند به منظور تضعیف پى و فرو ریختن مسجد، صدها متر مکعب آب را به درون تونل عظیم ساخته شده، پمپ کنند.

گتز از طرف وزارت امور مذهبى اسراییل‏ به طور محرمانه مأموریت یافته بود که در زیر مسجد به حفر تونل بپردازد.

گتز، براى چند هفته توانست، از افشاى این توطئه جلوگیرى کند، اما قسمتى از تونل ناگهان فرو ریخت و هنگامى که خاخامهاى گل‏آلود در حال‏خروج از تونل بودند، مسلمانان از نقشه آنان باخبر شدند و دهها نفر از مسلمانان در جلوى دهانه تونل تجمع کردند.

این خبر به طور گسترده‏اى در رسانه ‏ها منتشر شد و مناخیم بگین نخست وزیر وقت اسرائیل، یوسف برگ رئیس پلیس، دستور بسته شدن‏ورودى تونل را صادر کردند.

در حال حاضر نیز گروههاى تندروى یهودى، که خود را پاسداران معبد سلیمان مى‏نامند و عقیده دارند مسجدالاقصى بر ویرانه‏هاى معبدسلیمان ساخته شده، بارها براى ویرانى این مسجد اقدام کرده‏اند.

از سوى دیگر جریان مسیحیان صهیونیست که در آمریکا شکل گرفته است، عقیده دارند ویرانى مسجدالاقصى و ساخت معبد سوم سلیمان به‏جاى این مسجد، شرط ظهور حضرت مسیح(ع) است و بدون ساخت معبد سوم سلیمان، مسیح هرگز ظهور نخواهد کرد.

این جریان به ویژه گروههاى تندرو صهیونیستى وابسته به آن اعتقاد دارند که خرابه‏هاى معبد نخست و دوم معبد سلیمان در زیر مسجدالاقصى‏است و براى ساخت دوباره این معبد راهى جز ویرانى مسجدالاقصى وجود ندارد.

با توجه به همین اعتقاد، پیروان این جریان، مبالغ هنگفتى را در اختیار سازمانهاى افراطى صهیونیستى مانند «عطیرات کوهانیم» که تخریب‏مسجدالاقصى و یهودى کردن قدس از اهداف اعلام شده آنان است، قرار مى‏دهند.

ماه گذشته نیز، رئیس‏جمهور اسراییل، موشه سودا کاتزاو، از نخست‏وزیر واتیکان، کاردینال آنجلو سودانو، خواست با توجه به اینکه ‏عملیات ساخت معبد به زودى آغاز مى‏شود، فهرست گنجینه‏هاى معبد را که در اختیار واتیکان است، را طى دیدار قریب‏الوقوع رئیس‏جمهور اسراییل‏از واتیکان، ارائه کنند.

رئیس‏جمهور اسراییل از واتیکان خواسته است که در این مورد حساس با اسراییل همکارى کنند.

اهمیت اصلى این درخواست به شمعدان طلاى خالص معبد مربوط مى‏شود که در حال حاضر به همراه دیگر اشیاء معبد، توسط دومنها در سال‏70 بعد از میلاد غارت شد و اکنون این اشیاء در اختیار واتیکان قرار دارد.

پس از ویرانى معبد دوم سلیمان و سقوط پادشاهى اسراییل، پادشاه روم، تیتوس به میمنت این پیروزى، طاق نصرتى در روم ساخت که تصویرشمعدان طلا و دیگر اشیاء معبد سلیمان بر روى آن حک شده است.

براساس گزارش منابع اطلاعاتى موساد، این اشیاء هم‏اکنون در اختیار پاپ است.

در طى سالیان گذشته یهودیان همواره از واتیکان خواسته بودند که این اشیاء را به آنان بازگردانند، اما پاپ تا کنون با آن موافقت نکرده است.

ولى اکنون اولین بارى است که دولت اسراییل درخواستى دیپلماتیک مبنى بر بازگرداندن اشیاء معبد را به واتیکان تسلیم کرده است.

همچنین منابع اسراییلى اعلام کرده‏اند که مخالفت پاپ در بازگرداندن این اشیاء تأثیرى بر ساخت معبد ندارد و معبد به زودى در پى تخریب‏مسجدالاقصى ساخته خواهد شد و حکومت جهانى یهود به‏زودى محقق خواهد شد.

    هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...