تاریخچه مختصر استیگماتا

نوشته شده توسط:کیوان فیض مرندی | ۰ دیدگاه

سنت فرانسیس آسیزی (St. Francis of Assisi 1182-1226) یکی از بزرگترین قدیسهای کلیسای کاتالویک هست که اغلب به عنوان اولین کسیکه استیگماتا رو در سال 1224 تجربه کرده در نظر گرفته میشه.

البته یک راهبه فنلاندی هم بوده (Blessed Mary of Oignies 1177-1213) که میگن 12 سال قبل از اون تجربه مشابهی رو داشته. زخمهای اون موقع شستنش بعد از مرگ کشف میشه. البته این خانم به بریدن قسمتهایی از گوشت بدن خودش شناخته شده بود و به همین علت گفته میشه که احتمالا اون زخمها رو هم خودش بوجود اورده!

سال 1222 این علائم روی بدن مرد جونی هم دیده شد که احتمالا توسط خودش ایجادشده بوده. این مرد رو با دوتا زن دیگه گرفته بودن تا به صلیب بکشن!

سال 1231 وقتی جسد یه راهب هلندی (von Haske) رو که زیر دیوار سلولش له شده بود رو دراوردن، این علائم مشابه زخمهای مسیح رو، روی بدن اونم دیدن.

خب با توجه به این موضوعات شاید سنت فرانسیس اولین کسی نباشه که دچار استیگماتا شده، اما این مورد بدون شک اولین موردیه که بدون شک استیگماتا بوده و به خوبی مستند شده.

بعد از مرگ سنت فرانسیس تا سال 1894 حدود 321 مورد استیگماتا ثبت شد که از این تعداد 229 تاش فقط تو ایتالیا بوده، 70 تا فرانسه، 47 تا اسپانیا، 33 تا آلمان، بقیه هم تو بلژیک، پرتقال، سوئیس و هلند و پرو. جالبه که 90 درصد افراد این لیست زن بودن و اکثرشونم کاتولیک بودن.

این آمار و ارقام تو کتاب اسیگماتاییها ( La Stigmatisation, Dr. Antoine Imbert-Gourbeyre 1818-1912 ) ثبت شده، که گفته میشه موارد زیادی توش از قلم افتاده، با این حال تا حالا کسی این کتاب رو به روز نکرده.

توی قرن بیستم تعداد موارد گزارش شده از استیگماتا بسیار زیاد بوده، به طوریکه میشه این قرن رو قرن استیگماتا نامگذاری کرد!

تو این قرن سهم ایتالیاییها کمتر شده و آمار افراد تو انگلستان، استرالیا و آمریکا بالا رفته همچنین آمار افراد عادی و غیر کاتولیک هم بالا رفته، اما همچنان تعداد خانما خیلی بالاتر از آقایون هست.

    هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...