لوسیفر, مار

نوشته شده توسط:کیوان فیض مرندی | ۰ دیدگاه

مار در باغ عدن به عنوان لوسیفر یا شیطان, تعیین هویت شده است. حزقیال نبی لوسیفر را در نبوت مرثیه گونة خود, در حزقیال 28: 12- 17 به پادشاه صور اینگونه نوشته است:

 "تو خاتم کمال و مملّو حکمت و کمال جمــال هستی. در باغ عدن خدا بودی و هرگونه سنگ گرانبها از  عقیقِ احمر و یا قوتِ اصفر و عقیق سفید و زبرجد و  جَزع و یَشب و یاقوت کبود و بَهرَمان و زمّرد پوشش تو بود. صنعت دفّها و نایهایت در تو از طلا بود که در روز خلقت تو, آنها مهیّا شده بود. تو کروبی مسح شدة سایه گستر بودی. و تو را نصب نمودم تا بر کوهِ مقدس خدا بوده باشی. و در میان سنگهای آتش می خرامیدی. از روزی که آفریده شدی تا وقتی که بی انصافی در تو یافت شد به رفتار خود کامل بودی. اما از کثرت سوداگریت بطن تو را از ظلم پُر ساختند. پس خطا ورزیدی و من تو را از کوه خدا بیرون انداختم. و تو را ای کروبی سایه گستر، از میان سنگهای آتشین تلف نمودم. دل تو از زیباییت مغرور گردید و به سبب جمالت حکمت خود را فاسد گردانیدی. لهذا تو را بر زمین می اندازم و تو را پیش روی پادشاهان می گذارم تا بر تو بنگرند."

شورش شیطان بر علیه خدا ریشه در غرور داشت، در پیرو آن قلب خود را از زیباییش برافراشت. بعنوان موجود خلق شده توسط خدا, طبیعی است که خدا زیبایی به او بخشیده بود.

کتاب مکاشفه جنگ بین فرشتگان شیطان و لوسیفر (اژدها) و فرشتگان خدا را نوشته است. این جنگ در ابتدای زمان در آسمان اتفاق افتاده بود، نوعی از "جنگ ستارگان" روحانی (مکاشفه 12: 7-9 ).

"و ناگهان جنگی در آسمان در گرفت. میکائیل و فرشتگانش با اژدها جنگیدند و اژدها و فرشتگانش در برابر آنان به پیکار ایستادند، اما شکست خوردند و پایگاه خود را  در آسمان از دست دادند. اژدهای بزرگ به زیر افکنده شد، همان مار کهن که ابلیس یا شیطان نام دارد و جملة جهان را به گمراهی می کشاند. هم او و هم فرشتگانش به زمین افکنده شدند. "

میکائیل و فرشتگانش از اژدها و فرشتگان او قویتر بودند. نیکویی قویتر از بدی و شرارت است. نیکویی و بدی از یکدیگر جدا و متفاوت بوده، و دو روی یک سکه نیستند، آنگونه که "فلسفه های" انسانی، مذهب و هنرمندان معروف اعلان می کنند. فرشتگان موجودات خلق شده هستند و شخصیتهای مخصوص داشته و حتی دارای ارادة آزاد هستند, که می توانند با آن بر علیه خالق خود شورش کنند.

    هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...