سیف

نوشته شده توسط:کیوان فیض مرندی | ۰ دیدگاه

در این تصویر که در اوایل قرن بیستم کشیده شده، سیف با موهای بلند و طلایی دیده می شود

 

سیف Sif در اساطیر نورس پس از فریا زیباترین الهگان به شمار می رفته است. او همسر ثور و مادر ثراد، مودی و اول بود. اول فرزند ثور نبود و یکی از فرزندان ثور به نام ماگنی نیز از یارسانگسا به دنیا آمده بود و فرزند سیف نبوده است.

در رابطه با سیف اطلاعات کمی در اختیار ماست غیر از آنکه او یک الهه باروری و احیانا یکی از الهگان مربوط به خانه و خانواده به شمار می رفته است. معنی نام او که خویشاوند می باشد نیز مبین همین ارتباط است.

سیف در داستانهای اساطیری بسیار کم حضور دارد و شاید مشهورترین داستانهای مربوط به سیف، ماجرای موهای طلایی اوست. گفته شده که لوکی از روی شیطنت مخفیانه به خوابگاه سیف رفته و موی او را تراشید. هنگامی که ثور از جریان باخبر گشت، لوکی را تهدید کرد که اگر موی سیف را درست نکند او را خواهد کشت.

لوکی نیز عازم سفری دور و دراز به نزد دورفهایی که پسران ایوالدی نامیده می شوند شده، از آنها میخواهد که رشته های طلایی به ظرافت موهای سیف بسازند و با طلسم کاری کنند که همانند موی اصلی بر روی سر سیف رشد نماید. و دورفها نیز چنین می کنند. به همین دلیل است که طلا را موی سیف نیز می نامند و در همه نقاشیها و تصاویر، سیف را بلوند نشان می دهند.

 

سیف در دنیای امروز

یکی از آتشفشانهای واقع بر سطح سیاره ناهید سیف نامگذاری شده است.

همچنین سیف یکی از شخصیتهای اصلی سری کمیک بوک به نام «ثور قدرتمند»، که انتشارات «مارول کمیکز» منتشر می سازد است.

    هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...