جدید‌ترین نمایشگاه تاریخ تمدن پرو افتتاح می‌شود

نوشته شده توسط:کیوان فیض مرندی | ۰ دیدگاه

سازمان میراث فرهنگی پرو، به منظور حفاظت از آثار باستانی این شکور، جدید‌ترین نمایشگاه تاریخ تمدن پرو را در نزدیکی مقبره یکی از فرمانروایان این کشور ملقب به توت‌آنخ آمون قاره امریکا برپا می‌کند.

به گزارش میراث آریا (chtn)، این نمایشگاه که در میان تپه‌های شنی و احرام باستانی پرو برپا شده است به نمایش ماسک‌ها، ظروف سرامیکی و جواهر آلاتی می‌پردازد که از اقوام موچی (moche) به دست آمده و به سال‌های 100 تا 600 میلادی تعلق داشته‌اند.

واتر آلوا، باستان‌شناس و یکی از اعضای برپاکننده این نمایشگاه گفت: هدف ما قطع فعالیت‌های دلالان آثار باستانی و جلوگیری از فروش آنها در بازارهای سیاه بوده است.

وی افزود: پیش‌بینی می‌کنیم بیش از 35 هزار بازدیدکننده داخلی و خارجی از آثار این نمایشگاه که حاصل 20 سال کاوش باستان‌شناسان از مناطق تاریخی این کشور است دیدن کنند.

لویس چرو رئیس موزه باستان‌شناسی پرو گفت: تاکنون تنها 10 درصد از کل آثار باستانی کشور به دست آمده و پی بردن به تمام آن نیازمندند زمانی طولانی است.

پرو کشوری مملو از آثار باستانی، صدها منطقه تاریخی با قدمتی چند هزار ساله و فرهنگ‌های مختلف چون اینکاها است که تا سال 1500 میلادی و پیش از ورود اسپانیایی‌ها بر این سرزمین حکومت می‌کردند.

    هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...