کشف یافته‌هایی جدید از تمدن باستانی پرو

نوشته شده توسط:کیوان فیض مرندی | ۰ دیدگاه

اقوام باستانی موچه در پرو، برای تکریم مردگان خود، آنها را خوراک حشره‌های لاشه خوار می‌کردند.
به گزارش میراث آریا(Chtn)،‌ باستان‌شناسان در بررسی‌های خود روی 45 قبر باستانی به دست آمده از اقوام موچه در پرو به قبری برخورد کردند که علاوه بر ظواهرعادی مراسم تدفین چهره‌ای متفاوت با دیگر یافته‌های به دست آمده از قبرهای تمدن‌های باستانی داشت.
به گفته باستان‌شناسان، جسد داخل قبر که در هنگام مرگ 20 سال داشت، به همراه چهار کاسه، پنچ زیور مسی در درون دهان و با جمجمه‌ای پوشیده از سیمابی قرمز رنگ دفن شده بود اما اسکلت کاملی نداشت.
بررسی‌ها نشان داد بازوی سمت چپ و قسمت تحتانی پاها کاملا از بین رفته و استخوان بازوی دست راست به شکلی غلط و به پشت روی زمین قرار گرفته بود.
به عقیده کارشناسان، چنین تدفینی به این معنا است که جسد پس از دفن، به دست خود مردم نبش قبر شده بود و نه توسط متجاوزانی که وسایل دفن شده در قبرها را برای فروش می‌دزدیدند.
علاوه بر آن بقایایی از برخی حشرات همچون پوسته‌هایی از 200 مگس لاشه، سوسک و دیگر حشرات گوشت خوار نیز در اطراف جسد دیده شده بود که نشان می‌داد این جسد پیش از تدفین توسط این حشرات خورده شده است.
به عقیده باستان‌شناسان، این عمل در فرهنگ اقوام موچه، نوعی تکریم مردگان بوده و برای تعالی روح آنها پس از مرگ مورد استفاده قرار می‌گرفته است و به صورت کامل با نحوه تدفین مردگان در خوار نزدیک و کشورهایی همچون مصر تفاوت داشته است.
اقوام موچه یکی از تمدن‌های باستانی پرو را تشکیل می‌دادند که در فاصله سال‌های 100 تا 750 میلادی در خط ساحلی جنوب این کشور بین کوه‌های آندز و اقیانوس آرام زندگی می‌کردند.

    هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...