کشف بقایای اجساد 7 کودک از تمدن اینکا

نوشته شده توسط:کیوان فیض مرندی | ۰ دیدگاه

باستان‌شناسان کشور پرو در جریان کاوش‌های خود در شهر تاریخی سوسکو این کشور موفق به کشف بقایای استخوان‌های چندین کودک شدند که احتمالا در قالب نوعی مراسم مذهبی قربانی شده‌اند...

کشف بقایای اجساد 7 کودک از تمدن اینکا

به گزارش ایسنا، بقایای اجساد هفت کودک از تمدن اینکا در پرو کشف شدند.

باستان شناسان کشور پرو در جریان کاوش های خود در شهر تاریخی سوسکو این کشور موفق به کشف بقایای استخوان های چندین کودک شدند که احتمالا در قالب نوعی مراسم مذهبی قربانی شده اند.

به گزارش لیمانیوز، این کودکان برای اثبات علاقه چندین حاکم تمدن اینکا به یک از خدایان مردمان این تمدن و هم چنین نشان دادن اتحاد بین این حاکمان از منطقه تحت حاکمیت هریک از این حاکمان به شهر سوسکو آورده شده و قربانی شده اند.

باستان شناسان تا به حال در کنار استخوان های این کودکان موفق به کشف زیورآلات، چندین مجسمه، استخوان های حیوانات و تکه های پارچه شدند.

محققان امیدوارند که با بررسی دقیق آثار کشف شده به راز های زندگی مردمان تمدن اینکا به ویژه رسوم ذهبی و شیوه خاکسپاری آنها پی برد.

در حدود یک ماه قبل نیز باستان شناسان کشور پرو در جریان کاوش های خود در مناطق جنگلی شمال این کشور موفق به کشف دو معبد با قدمتی چهار هزار ساله شدند که می توان آنها را قدیمی ترین معابد کشف شده در پرو لقب داد.

این معابد با همکاری مردم محلی پیدا شده در کنار آنها استخوانهایی با قدمتی در حدود 800 سال متعلق به قربانیان نوعی مراسم مذهبی پیدا شده که نشان می دهد این معابد حداقل تا قرن 12 میلادی مورد استفاده بوده اند.

محققان بر این باورند که این معابد به مردمان تمدن ناشناخته براکاموروس تعلق دارند که در هزاران سال قبل در بخش هایی از جنگلهای آمازون که اکنون در پرو و اکوادور قرار دارند، زندگی می کرده اند.

در حدود یک ماه قبل نیز باستان شناسانی از کشور پرو در جریان کاوش های خود در حریم مقبره ی مشهور منطقه ی سیپان این کشور موسوم به مقبره ی «حاکم بزرگ» موفق به کشف مقبره ای به یک نوجوان در عمق 16 متری شدند.

این مقبره قدمتی 1600 ساله داشته و احتمالا به فرزند یکی از افراد قدرتمند تمدن ناشناخته ی موچیکا کشور پرو که سال ها قبل حاکمان آن بر پرو فعلی حکم می راندند، تعلق دارد.

براساس بررسی های محققان، جسد کشف شده به پسری 12 تا 14 ساله تعلق داشته و تاکنون در مقبره ی وی دیگر آثار تاریخی از جمله چهار خمره که در هزاران سال قبل پر از غذا بوده اند، کشف شده اند.

در ماه جولای نیز باستان شناسان کشور پرو در کاوش های خود در سواحل شمالی این کشور موفق به کشف بقایای ساختمانی شدند که در هزاران سال قبل از آن به عنوان سالن ویژه قربانی کردن انسان ها استفاده می شده است.

این قربانگاه که راهرویی به طول 60 متر است، از یک قرن پیش از میلاد مسیح (ع) تا قرن هشتم میلادی توسط مردمان تمدن ناشناخته موچی که کشاورز بوده اند، به عنوان محلی برای قربانی کردن زندانیان و یا اسیران جنگی در قالب رسوم مذهبی استفاده می شده است.

در ماه ژوئن نیز باستان شناسان در جریان کاوش های خود در منطقه باستانی «لوآسا لاس وانتاناس» این کشور شدند که در 1200 سال قبل، به یکی از صاحب منصبان تمدن ناشناخته «سیکان» تعلق داشته است.

مقبره صاحب منصب تمدن سیکان در نزدیکی مقبره یکی از پادشاهان این تمدن قرار داشته و تا به حال آثار تاریخی ارزشمندی از جمله نقاب ، جواهرآلات و وسایل خاکسپاری در آن کشف شده اند.

    هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...