تریلر افسانه علمی «2012» به کارگردانی رولند امریش در اولین هفته اکران در دنیا 225 میلیون دلار فروخت و یک رکورد جهانی به جای گذاشت

نوشته شده توسط:کیوان فیض مرندی | ۰ دیدگاه

از این میزان فروش 160‌میلیون دلار آن در 12685 سینما در 105 کشور و 65‌میلیون دلار دیگر در 3404 سینما در آمریکای شمالی حاصل شد. به این ترتیب «2012» در فهرست بهترین فروش‌ افتتاحیه فیلم‌ها در سطح بین‌المللی در رده پنجم قرار گرفت و بهترین فروش افتتاحیه یک فیلم غیردنباله‌ای در سطح جهانی را رقم زد.

«2012» را استودیو سونی به بازار عرضه کرده و با توجه به بودجه 200‌میلیون دلاری فیلم و‌میلیون‌ها دلار دیگری که برای تبلیغات هزینه شده، میزان فروش افتتاحیه فیلم برای مسئولان سونی اهمیت زیادی داشت. جان کیوساک، تندی نیوتن، چیوتل جیوفور، آماندا پیت، وودی هارلسن، الیور پلات و دنی گلاور در فیلم آخرالزمانی «2012» بازی می‌کنند که عنوان آن به آخرین روزهای تمدن بشری برابر با یک تقویم باستانی مایایی اشاره دارد.

کیوساک به نقش یک محقق ظاهر می‌شود که پس از وقوع یک فاجعه در زمین‌ و در حالی که بشریت در آستانه نابودی است، رهبری گروهی از بازماندگان را به عهده می‌گیرد. امریش 53 ساله به خاطر ساخت فیلم‌های پرهزینه در ژانر فاجعه شهرت دارد و از دیگر فیلم‌های او می‌توان به «روز استقلال»، «گودزیلا» و «روز پس از فردا» اشاره کرد.

«10 هزار سال پیش از میلاد» فیلم قبلی این فیلمساز آلمانی نتوانست در آمریکا بیش از 100‌میلیون دلار فروش کند، هرچند در سطح بین‌المللی موفق بود و 175‌میلیون دلار به دست آورد. دیگر فیلم‌های او نیز در سطح بین‌المللی بیشتر موفق بوده‌اند تا در خود آمریکا.

 «2012» در بازار خارج از آمریکا در هر 105 کشور فیلم اول هفته شد و بیشترین فروش را به ترتیب در فرانسه (2/17‌میلیون دلار)، روسیه (3/15‌میلیون دلار)، آلمان (4/12‌میلیون دلار)، چین (3/12‌میلیون دلار) و بریتانیا (8/10‌میلیون دلار) به دست آورد.

فیلم امریش در فهرست بهترین افتتاحیه‌های تاریخ سینما پس از «هری پاتر و شاهزاده دورگه» (236‌میلیون دلار)، «اسپایدرمن 3» (231‌میلیون دلار)، «دزدان دریایی کارائیب: در انتهای دنیا» (216‌میلیون دلار) و «هری پاتر و محفل ققنوس» (193‌میلیون دلار)، در رده پنج قرار گرفت.

در حوزه نمایش‌های محدود فیلم مستقل «پرشس: بر مبنای رمان «فشار» نوشته سافایر» ساخته لی دانیلز تنها در 174 سینما 1/6‌میلیون دلار فروخت و ضمن اینکه در رده چهارم جدول فروش در آمریکا قرار گرفت، مجموع فروش خود را در هفته دوم نمایش به 9/8‌میلیون دلار رساند.

این فیلم هفته قبل تنها در 18 سینما 8/1‌میلیون دلار یعنی در هر سینما حدود 100 هزار دلار فروش داشت. «پرشس» که داستان تلاش‌های یک دختر نوجوان سیاه‌پوست را روایت می‌کند، پارسال در جشنواره ساندنس برنده سه جایزه شد.

فیلم انیمیشن «آقای فاکس شگفت‌انگیز» با صدای جرج کلونی در نقش اصلی در چهار سینما در لس‌آنجلس و نیویورک 260 هزار دلار فروخت. این فیلم را وس اندرسن کارگردانی کرده و مریل استریپ، جیسن شوارتزمن، بیل موری، مایکل گامبون، ویلم دافو و اوون ویلسن دیگر صداپیشه‌های آن هستند. داستان درباره کشاورزان خشمگینی است که می‌کوشند از شر یک روباه مکار و خانواده او که دائم مرغ و جوجه‌های آنها را می‌خورند، راحت شوند.

«آقای فاکس شگفت‌انگیز» ماه پیش در بریتانیا روی پرده رفت و تاکنون در این کشور 6/12‌میلیون دلار به دست آورده است. این فیلم از 25 نوامبر به طور گسترده در آمریکا اکران می‌شود. اندرسن سازنده فیلم‌های نامتعارف چون «راشمور»، «خانواده رویال تننبوم»، «زندگی در آب با استیو زیسو» و «دارجیلینگ لیمیتد» است.

فیلم بریتانیایی «رادیو مخفی» دیگر فیلمی است که از این هفته به طور گسترده در سینماهای آمریکا به نمایش درآمده است. این فیلم کمدی را ریچارد کرتیس کارگردانی کرده و فیلیپ سیمور هافمن، بیل نای و نیک فراست در آن نقش‌آفرینی می‌کنند.

داستان فیلم در دهه 1960 روی می‌دهد و درباره چند دی‌جی خودسر است که از روی یک کشتی در دریای شمال یک شبکه رادیویی غیرقانونی را اداره می‌کنند و با برنامه‌های خود تمام قوانین دولتی را زیر پا می‌گذارند.

«رادیو مخفی» در 882 سینما 9/2‌میلیون دلار فروخت و نتوانست در فهرست 10 فیلم پرفروش هفته در آمریکا قرار بگیرد. «سرود کریسمس» استودیو دیسنی با بازی جیم کری که هفته پیش پرفروش‌ترین فیلم آمریکا بود، این هفته 26 درصد تماشاگران خود را از دست داد و با 3/22‌میلیون دلار به رده دوم جدول رفت. مجموع فروش این انیمیشن کامپیوتری در دو هفته 3/63‌میلیون دلار شده است.

«سرود کریسمس» در سطح بین‌المللی نیز در 3229 سینما در 21 کشور 16‌میلیون دلار به دست آورد و پس از «2012» فیلم دوم شد. فروش جهانی فیلم جدید کری 6/98‌میلیون دلار شده است. «مردانی که به بزها خیره می‌شوند» با بازی جرج کلونی در دومین هفته اکران با 51 درصد کاهش در 2453 سینما در آمریکا 2/6‌میلیون دلار فروخت و در رده سوم قرار گرفت. این فیلم تاکنون 4/23‌میلیون فروخته است.

مستند «همین است مایکل جکسون» درباره تمرین‌های جکسون و گروه او این هفته 1/5‌میلیون دلار به دست آورد و فیلم پنجم شد و تریلر افسانه علمی «نوع چهارم» با بازی میلا یووویچ با 7/4 دلار به رده ششم رفت.

این هفته دو فیلم از مرز 100‌میلیون دلار عبور کردند: فیلم بسیار کم‌هزینه «فعالیت فراهنجار» ساخته اورن پلی (8/103‌میلیون دلار) و کمدی «فرار زوج‌ها» با بازی وینس وان و جان فاورو (1/102‌میلیون دلار).

تریلر جنایی «شهروند مطیع قانون» ساخته اف. گری‌گری و فیلم ترسناک «جعبه» با بازی کامرون دیاز و جیمز مارسدن فیلم‌های نهم و دهم هفته بودند. میزان فروش فیلم‌ها این هفته در مقایسه با هفته مشابه سال گذشته پنج درصد کمتر بود که فیلم جیمزباندی «ذره‌ای آرامش» با 5/67‌میلیون دلار آغاز شد.

    هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...