اصوات اسرارآمیز

نوشته شده توسط:کیوان فیض مرندی | ۰ دیدگاه

 

اصوات اسرارآمیزی که در سراسر جهان از آسمان شنیده شده و در برخی مناطق باعث به صدا درآمدن دزدگیرهای خودروها شده بود، نظریات زیادی را از سوی دانشمندان و سازمان‌های فضایی دنیا به دنبال داشته است.

این صداهای نگران کننده اخیرا در اروپا و کانادا شنیده شده که شبیه ناله و بوق‌های قدرتمند بوده‌اند.

فضای اینترنت اکنون با نظریات زیادی در مورد علل احتمالی این صداها پر شده و حتی به برخی توهمات خرافی دامن زده است!

با این حال کارشناسان بر این باورند که توجیهاتی منطقی‌ برای این رویدادها وجود دارد.

ژان پیر سن موریس، استاد فیزیک دانشگاه ساسکاچوان در گفت‌وگو با شبکه CTV، این غرش‌ها را صداهای الکترومغناطیسی منتشر شده از شفق‌های قطبی و کمربندهای تابشی خواند.

دیوید دمینگ، دانشمند زمین‌شناسی دانشگاه اوکلاهانا پیش از این در مورد پدیده موسوم به «The Hum» (همهمه) نوشته بود. این پدیده به صداهای اسرارآمیز و غیر قابل‌ تعقیبی گفته می‌شود که در مکان‌های خاصی از جهان توسط دو تا 10 درصد جمعیت شنیده می‌شود.

دمینگ در مقاله‌ای که در مجله Scientific Exploration منتشر شده،‌ منبع این اصوات را عواملی مانند انتقالات تلفنی و هواپیماهای نیروی دریایی آمریکا با هدف ارتباطات زیردریایی‌ها خوانده بود.

به گفته ناسا، زمین از انتشارات رادیویی طبیعی برخوردار است.

این سازمان اعلام کرد: اگر انسان‌ها به جای گوش از آنتن‌های رادیویی برخوردار بودند، اکنون می‌توانستیم سمفونی جالبی از صداهای عجیب سیاره خود را بشنویم.

به گفته ناسا، این اصوات مانند موسیقی زمینه یک فیلم علمی تخیلی پر زرق و برق است با این تفاوت که در جهان واقعی پخش می‌شود. این صداها همیشه در اطراف انسان هستند،‌ برای مثال صاعقه می‌تواند انتشارات رادیویی پر صدا تولید کند.

    هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...