کشف شهاب سنگ 30 هزار ساله

نوشته شده توسط:کیوان فیض مرندی | ۰ دیدگاه

شهاب سنگ ها به اجرامی گفته می شود که در فضاحرکت کرده و ممکن است به جو سیارات مختلف نیز وارد شده و با سطح این سیاراتبرخورد کنند.

به گزارش گروه خواندنی های باشگاه خبرنگاران،اخیرا قطعه شهاب سنگی که در خانه ای در کشور انگلستان نگاه داری می شد وتصور بر این بود که در حدود 80 سال قدمت دارد بر اثر تحقیقات جدید مشخص شدکه که قدمت آن به 30 هزار سال پیش بازمی گردد.

اعضای خانواده ای درمنطقه " ولفشایر" انگلستان از سالها قبل این سنگ بزرگ 90 کیلویی را در خانهخود نگه داری می کردند و تصور می کردند که این سنگ توسط پدربزرگ آنها درسفرهای خارج از کشور پیدا شده و به انگلستان آورده شده است.

امایک تیم تحقیقاتی به رهبری پرفسور " پیلینگر" که مدت یک سال است بر رویشهاب سنگ های فرود آمده در انگلستان کار می کنند در عکس های قدیمی به دستآمده از محل نگاه داری شهاب سنگ ، به این نتیجه رسیده اند که این سنگبایستی از مدتها پیش در این محل وجود داشته است.

در این سنگ ترکیباتفلزی زیادی وجود دارد که به دلیل وجود منابع گچ موجود در زمین منطقه ازاکسید شدن ترکیبات شهاب سنگ جلوگیری شده است. این شهاب سنگ تا 31 مارس درنمایشگاهی در لندن در معرض دید علاقه مندان خواهد بود.

    هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...