رمزگشایی دانشمندان آکسفورد از «مرد برفی» آغاز شد

نوشته شده توسط:کیوان فیض مرندی | ۰ دیدگاه

محققان دانشگاه آکسفورد برای کشف حقیقت درباره موجود افسانه‌ای برفی کوه‌های هیمالیا، پروژه گسترده‌ای را با جمع‌آوری نمونه‌های مختلف از سراسر دنیا آغاز کرده‌اند.

به گزارش ایسنا، «یتی» یا «مرد برفی» موجود افسانه‌یی مناطق هیمالیا، تبت و نپال است که تاکنون محققان موفق به کشف مدرک مستدلی برای اثبات وجود آن نشده‌اند.

محققان کالج «وولفسان» وابسته به دانشگاه آکسفورد به تازگی پروژه‌ای برای رمزگشایی از پرونده «یتی» آغاز کرده‌اند و نمونه‌های مختلفی شامل مو و دندان که به این موجود افسانه‌ای نسبت داده شده است را از سراسر جهان جمع‌آوری کرده‌اند.

محققان امیدوارند با استفاده از آخرین فناوری‌های DNA بتوانند نمونه‌های موجود را مورد بررسی دقیق قرار دهند و دریابند که آیا این نمونه‌ها به انسان تعلق دارد یا مربوط به یک گونه جدید است.

تمام افرادی که نمونه‌هایی از مو و دندان این موجودات ناشناخته را در اختیار دارند، می‌توانند به صورت ناشناس آنها را در اختیار محققان قرار دهند و فرضیه مورد نظر خود را نیز در این زمینه مطرح کنند.

این پروژه یکی از جدی‌ترین تلاش ها برای رمزگشایی از پرونده این موجود افسانه‌یی تلقی می‌شود.

«یتی» یا مرد برفی که در مناطق آمریکای شمالی به «پاگنده» نیز شهرت دارد، جزء گروه «کریپتیدها» محسوب می‌شود.

«کریپتیدها» گونه‌هایی هستند که احتمال وجود آنها مطرح شده‌اند، اما وجودشان هیچ گاه به صورت علمی ثابت نشده و بیشتر در حد یک افسانه باقی مانده است. هیولای «لاخنس» (Loch Ness Monster) نیز از دیگر گونه‌های کریپتید محسوب می‌شود که به گفته برخی از مردم در اسکاتلند مشاهده شده است.

    هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...