مسمومیت توسط ماده‌ای ناشناخته علت مرگ سریالی ۵ عضو یک خانواده در بندر عباس

نوشته شده توسط:کیوان فیض مرندی | ۱ دیدگاه

نخستین نتایج بررسی‌های پزشکی قانونی درباره علت مرگ 5 عضو یک خانواده در بندرعباس که ظرف چند روز جان خود را از دست دادند، معمای این پرونده را پیچیده‌تر کرد.

آفتاب: نخستین نتایج بررسی‌های پزشکی قانونی درباره علت مرگ 5 عضو یک خانواده در بندرعباس که ظرف چند روز جان خود را از دست دادند، معمای این پرونده را پیچیده‌تر کرد.

در این گزارش آمده که اعضای این خانواده به‌دلیل مسمومیت توسط ماده‌ای ناشناخته جان باخته‌اند. حادثه، اواخر خردادماه امسال رخ داد. در آن زمان اعضای خانواده‌ای در بندرعباس وقتی تصمیم گرفتند شام را دور هم صرف کنند، هرگز تصور نمی‌کردند این آخرین باری است که سر یک سفره جمع می‌شوند. آنها که تازه از مسافرت به خانه برگشته بودند، با خرید کنسرو، شروع به صرف شام کردند اما از آن شب به بعد، اعضای این خانواده دچار بدحالی عجیبی شدند که کار را به بیمارستان و حادثه‌‌ای دردناک کشاند.

ابتدا مادر و 3 فرزند خانواده دچار حالت تهوع شدند و پدر خانواده آنها را به بیمارستان رساند. درحالی‌که تلاش پزشکان برای درمان آنها شروع شده بود، علیرضا 6 ساله، با توجه به حال بسیار نامناسبی که داشت دچار ایست قلبی -‌تنفسی شد و به‌رغم تلاش پزشکان، جانش را از دست داد. 2 کودک خردسال دیگر با توجه به تشابهی که بین علائم بیماری آنها و علیرضا بود، به‌سرعت به بخش مراقبت‌های ویژه انتقال یافتند اما پسر خردسال 8ساعت بعد و دختربچه هم ساعاتی پس از آن روی تخت بیمارستان جان باختند.

چند ساعت از مرگ 3 فرزند خانواده گذشته بود که ناگهان حال پدربزرگ خانواده نیز بد شد و او را به بیمارستان انتقال دادند. اسلام رئیسی‌نژاد، پدر خانواده، در گفت‌وگو با همشهری می‌گوید: پدرخانمم 70 سال سن داشت. حال او هم بد شد و چند ساعت بعد وی نیز در بیمارستان جان باخت.اما ماجرای مرگ مرموز اعضای خانواده به همین جا ختم نشد؛ چرا که مادر خانواده نیز مانند فرزندانش دچار علائم نگران‌کننده بود و او هم بعد از چند روز جدال با مرگ، چهارم تیرماه امسال روی تخت بیمارستان جان باخت. با مرگ 5 عضو خانواده، درحالی‌که تصور می‌شد آنها به خاطر مسمومیت غذایی جان باخته‌اند، خیلی زود نمونه‌هایی از کنسروها و مواد‌غذایی که اعضای این خانواده استفاده کرده بودند، جمع‌آوری شد و در اختیار آزمایشگاه قرار گرفت اما نتایج اولیه این آزمایش‌ها مسمومیت ناشی از مصرف کنسرو را رد کرد، به همین دلیل بعد از نمونه‌گیری و کالبدشکافی از قربانیان، تمامی آزمایش‌ها به پزشکی قانونی تهران ارسال شد تا این سازمان علت مرگ 5 عضو این خانواده را مشخص کند.

پدر خانواده در ادامه می‌گوید: با گذشت چند ماه از این ماجرا، سرانجام گزارش اولیه پزشکی قانونی اعلام شد. در این گزارش آمده که اعضای خانواده من به خاطر مسمومیت به وسیله یک ماده ناشناخته جان باخته‌اند، به همین دلیل تحقیقات برای شناسایی این ماده ادامه دارد.

او ادامه می‌دهد: در گزارش پزشکی قانونی، مسمومیت غذایی تقریبا منتفی‌شده و این یعنی عامل مرگ همسر، فرزندان و پدر همسرم چیزی جز کنسرو و ماهی‌تن بوده است، در غیراین صورت، من هم که از همان غذا خورده بودم باید دچار مسمومیتی مشابه می‌شدم. مرد جوان می‌افزاید: در حال حاضر تحقیقات برای کشف ماده‌ای که باعث این مسمومیت مرگبار شده ادامه دارد و امیدوارم هر‌چه زودتر علت مرگ اعضای خانواده‌ام مشخص شود.

  • Evangeline

    Evangeline

    • ۱۳۹۶/۰۲/۲۶ - ۲۲:۱۶:۴۵

    Fabulous, what a webpage it is! This blog provides valuable information to us, keep it
    up.