خواندن فکر دیگران با عینک مخصوص

نوشته شده توسط:کیوان فیض مرندی | ۰ دیدگاه

محققان موسسه فناوری ماساچوست در حال ساخت یک عینک هستند که می‌تواند تفکرات فرد مقابل را آشکار کند.

این عینک که «پرتوایکس اجتماعی» نام دارد از یک دوربین داخلی برخوردار بوده که به نظارت بر حالات صورت افراد دیگر پرداخته و این داده‌ها را با ۲۱ حالت شناخته شده انتقال احساس مطابقت می‌دهد.

این عینک در مرحله بعدی از طریق یک گوشی و چراغ‌های روی عینک از احساسات فرد مقابل خبر می‌دهد.

در سیستم شبه چراغ راهنمایی این عینک، رنگ قرمز نشان‌دهنده حالت منفی، رنگ زرد به معنی حالت نیمه علاقمند مخاطب و رنگ سبز به علاقمند بودن فرد اشاره دارد.

به گفته محققان، استفاده از این عینک‌ها در جریان یک گفت‌وگو مانند داشتن یک حس اضافی است که شما را از علاقمند یا بی‌حوصله بودن طرف مقابل آگاه می‌کند.

گوشی‌های این دستگاه برای افراد مبتلا به اوتیسم طراحی شده که در تعامل با دیگران با مشکلاتی روبرو هستند؛ اما این تیم تحقیقاتی اکنون از این فناوری استفاده‌های بهتری کرده‌اند.

این نمونه پیش‌ساخت در حال حاضر با استفاده از دوربینی به اندازه یک دانه برنج در قاب عینک کار می‌کند که با یک سیم به یک رایانه کوچک قابل اتصال به بدن متصل می‌شود.

این دوربین به نظارت بر این مطلب می‌پردازد که چقدر و هر چند وقت یکبار هر کدام از این ۲۴ حالت در صورت فرد نقش می‌بندند. سپس این اطلاعات توسط نرم‌افزار داخل رایانه تحلیل شده و پس از مقایسه با بانک حالات چهره به فرد منتقل می‌شود.

این عینک‌ها هنوز در مراحل اولیه قرار داشته و تنها در ۴۵ درصد موارد درست عمل می‌کنند، چیزی که محققان امیدوارند در جریان پیشرفت این عینک، بهبود پیدا کند.

این محققان در مرحله بعدی امیدوارند که بتوانند روزی یک عینک تقویت کننده واقعیت بسازند که اطلاعات درمورد احساسات فرد مقابل را بر روی عدسی شیشه منعکس کند.

    هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...