باستان‌شناسان آمریکایی: کشتی نوح در ایران است

نوشته شده توسط:کیوان فیض مرندی | ۲ دیدگاه

تیمی از باستان‌شناسان تگزاسی، مدعی شده‌اند که بقایایی را در ارتفاع 13 هزار پایی کوه‌های البرز در شمال ایران پیدا کرده‌اند که متعلق به کشتی نوح است.

به گزارش سرویس بین‌الملل «بازتاب»، به نقل از سایت «Netscape»، «آرک بونما»، عضو مؤسسه جستجو و کشف آثار باستانی کتاب مقدس به شبکه «ABC» می‌گوید: « اگر کشتی نوح نیست، پس چیست؟».

تیم باستان‌شناسی، این آثار را در کنار یک برآمدگی یافتند، اما در آغاز گمان نمی‌کردند که کشتی نوح باشد. آنان هنوز هم متعجب و امیدوارند.

«رابرت کورنوک»، رئیس تیم به شبکه «ABC» گفت: ما چیزی را یافتیم که قلب من را به تپش واداشت. در آغاز زیاد مهم نبود، ولی وقتی نزدیک شدیم، تعجب کردیم؛ بسیار شبیه به چوب بود و از پایین، درست شبیه به عرشه یک کشتی مدرن بود».

در کتاب مقدس مسیحیان هم آمده که این کشتی، در کوه‌های آرارات قرار دارد و نظریه‌پردازان می‌گویند که طول آن، هزاران مایل است.

هرچند بسیاری گفته‌اند، اگر این کشتی پیدا شود، در کوه‌های آرارات در ترکیه پیدا خواهد شد، اما اعضای تیم می‌گویند که موقعیت این کشتی در ایران، مطابق با شواهد جغرافیایی کتاب مقدس است.

کشتی اندازه‌ای حدود یک هواپیمای کوچک را داشته و آثار کشف شده نیز به همان مقیاس و اندازه هستند.

یافته این گروه، حدود 400 متر طول دارد و شامل صخره‌هایی است که به طور مشخص از چوب سیاه هستند، در حالی که صخره‌های منطقه، کاملا قهوه‌ای است.

جالبتر آن‌که بعضی بخش‌‌های چوب مانند این صخره در این هفته، مورد آزمایش قرار گرفتند و مشخص شد که چوب‌های سنگواره هستند. در کتاب مقدس آمده است که بدنه کشتی قیراندود شده که ماده‌ای سیاه است. در داخل بخشی از این «صخره» نیز یک فسیل دریایی پیدا شد که تنها متعلق به زیر دریاهاست.

اما چرا عده بسیاری به دنبال کشتی نوح هستند؟ «بروس فیلر»، یک نویسنده مذهبی به «ABC» گفته است: این ایده وجود دارد که اگر بتوانیم ثابت کنیم، این کشتی وجود داشته، آن‌گاه می‌توانیم ثابت کنیم که این داستان واقعیت است و مهم‌تر از آن، می‌توانیم اثبات کنیم که خداوند هم وجود دارد».

  • Rudy

    Rudy

    • ۱۳۹۶/۰۲/۲۶ - ۲۱:۳۶:۱۰

    Stunning story there. What occurred after? Thanks!

  • Cameron

    Cameron

    • ۱۳۹۶/۰۶/۱۶ - ۰۷:۱۸:۰۶

    I read this paragraph completely concerning the comparison of hottest and earlier technologies, it's remarkable article.