اساسا چیزى به نام همزاد وجود ندارد و در نصوص دینى از آن خبرى نیست

نوشته شده توسط:کیوان فیض مرندی | ۱ دیدگاه

البته برخى کلمه همزاد را در مورد « جن » به کار مى برند. این استعمال هر چند درست نیست ؛ ولى جن وجود واقعى دارد و قرآن مجید و روایات با صراحت تمام به وجود آن گواهى مى دهند.

نسبت به این که از چه زمان و چگونه مسائله همزاد شایع شده است، اطلاع دقیقى نداریم؛ لیکن احتمال مى دهیم این مسئله از خرافات باستانى و عقاید پیش از اسلام باشد.

در هر صورت برخى گفته اند مقصود از همزاد ، موجودى به نام جن مى باشد به این معنا که غیر از انسانها، موجودات دیگرى به نام « جن ها » وجوددارند که در ردیف انسان ها و کنار آنها از آن یاد مى شود نه آن که هر انسانى یک همزادى در باطن خود و یا در سایه خود داشته باشد.

در عالم هستى برخى از موجودات غیر محسوس‏اند و با حواس طبیعى و عادى، قابل درک نیستند. یکى از این موجودات «جن» است. جن که در اصل معنا و مفهوم « پوشیدگى » دارد، از چشم انسان پوشیده است. قرآن وجود این موجود را تصدیق کرده و سوره‏اى به نام «جن» نیز در قرآن وجود دارد. در قرآن گاهى از این موجود به «جانّ» نیز یاد مى‏شود. (الرحمن/ 39 و حجر/ 27).

  • Maisie

    Maisie

    • ۱۳۹۶/۰۶/۱۶ - ۰۸:۵۱:۲۵

    If some one wishes expert view concerning blogging and site-building then i suggest him/her to go to see this webpage, Keep up the nice job.