هالووین، نظر و دیدگاه نویسنده وبلاگ

نوشته شده توسط:کیوان فیض مرندی | ۰ دیدگاه

هالووین مراسم و شبی است جالب که هرگز وجود آن مرا متعجب نکرده و به خوبی می‌توانم لزوم وجود چنین مراسمی را احساس کنم. اگر از دیدگاه بزرگانی که پدیده‌های دنیا را به سه گروه شناخته، شناختنی و غیرقابل شناخت تقسیم می‌کنند و کمی خوشبین باشیم و این پدیده‌ها را فقط به دو گروه شناخته و شناختنی تقسیم کنیم، می‌توانیم به راحتی ادعا کنیم که اکثر پدیده‌های شناختنی یعنی آن پدیده‌هایی قابل شناخت هستند ولی تا کنون ناشناخته باقی مانده‌اند و همچنین بعضی از پدیده‌های شناخته شده همواره با القاء گونه‌ای از هراس و بیم در انسانها موجب برانگیخته شدن احساسهای غالبا نامطلوب در انسانها شده.

یکی از پدیده‌هایی که بشر به آن علاقه دارد، دورکردن چیزهای ناشناخته و غالباً نادیدنی است که برخی به وجود آنها اعتقاد دارند و برخی به کل منکر آن هستند. مانند پدیده روح، روح‌های نیاکان، روح‌های خوب و روح‌های بد و شریر.

به همین مناسبت و با توجه به دیدگاه هر ملتی به این پدیده انواع مختلفی از مراسم در طی تاریخ ایجاد شده که گاه منشاء آن به فراموشی سپرده شده و بیشتر جنبه سرگرمی پیدا کرده است و غالباً تلاش شده است از جنبه‌ها و دیدگاههای مثبت در باره آن جهت ایجاد سرگرمی و فراغ خاطر استفاده شود.

هالووین نیز همچنین یکی از این مسائل است که بررسی هرچند کوتاه و ناقص در این زمینه بی‌فایده نخواهد بود.

همچنین گفته می‌شود هالووین سالگرد تولد آنتوان لاوی، بنیانگذار کلیسای شیطان‌پرستی می‌باشد.

    هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...