تولید مخفیانه 150 موجود دورگه انسان - حیوان در آزمایشگاه‌های انگلیس

نوشته شده توسط:کیوان فیض مرندی | ۱ دیدگاه

انگلیس طی سه سال آزمایش‌های مخفیانه اقدام به تولید جنین‌هایی مرکب از سلول انسان‌ها و حیوانات کرده است.

به گزارش خبرنگار دیپلماسی عمومی و جنگ نرم خبرگزاری فارس، روزنامه "دیلی میل " در گزارشی به قلم "دانیل مارتین " و "سایمون کالدول "، می‌نویسد: جنین‌های دورگه انسان-حیوان به منظور استفاده برای علاج بیماری‌های درمان‌ناپذیر تولید شده‌اند. این امر مخالفت‌هایی را برانگیخته است و در پارلمان انگلستان نیز خاطرنشان کردند که این موضوع از نظر اخلاقی صحیح نیست و به اعتبار کشور لطمه می‌زند.

 

* در آزمایشگاه‌های بریتانیا جنین‌های دورگه انسان-حیوان به صورت مخفیانه تولید می‌شده است

دانشمندان بیش از 150 جنین دورگه انسان-حیوان در آزمایشگاه‌های بریتانیا تولید کرده‌اند. محققانی که به دنبال شیوه‌های درمان برای تعداد زیادی از امراض بودند، این موجودات را ظرف 3 سال گذشته به صورت مخفیانه تولید کردند. این موضوع فقط یک روز بعد از اینکه گروهی از دانشمندان درباره کابوسی به نام "سیاره میمون‌ها " هشدار داده بودند، آشکار شد؛ در صحنه‌ای از فیلم "سیاره میمون‌ها "، با کار بر روی موجوداتی دورگه از انسان و حیوان به جاهای باریکی می‌رسند. مقامات مسئول جنین شناسی و لقاح انسانی در حال حاضر به دنبال بررسی این موضوع هستند که آیا می‌توان به اهداکنندگان بابت اهدای جنین پولی پرداخت کرد یا خیر. شب گذشته یکی از مخالفان زیاده‌روی در تحقیقات پزشکی گفت از اینکه دانشمندان با انسان تا این حدّ سرسری برخورد می‌کنند، احساس نفرت می‌کند.

 

* با تصویب قانون لقاح، راه برای ترکیب انواع سلول‌های انسانی و حیوانی باز شد

آمار و ارقامی که روزنامه "دیلی میل " اعلام کرده نشان می‌دهد که 155 جنین "ترکیبی " که از ژن انسان و حیوان تشکیل شده‌اند، از زمان معرفی رسمی قانون جنین شناسی لقاح انسانی در سال 2008 تا کنون به وجود آمده‌اند. این قانون ایجاد انواع موجودات دورگه، از جمله جنین حیوانی که با اسپرم انسان بارور شود، را مجاز کرده؛ از جمله این موارد می‌توان به این دو نمونه اشاره کرد: "سایبرید " که در آن هسته سلول انسان در درون سلول حیوان جای داده می‌شود؛ و "چیمراس " که در آن سلول‌های انسان را با جنین‌های حیوانات ترکیب می‌کنند.

 

* سه آزمایشگاهی که در لندن به ایجاد جنین‌های دورگه مبادرت می‌کردند، اکنون به دلیل کمبود بودجه کارشان را متوقف کرده‌اند

 

دانشمندان می‌گویند که این فن‌آوری را می‌توان برای رشد سلول‌های اصلی جنین به کار برد و از این طریق درمان تعدادی از بیماری‌های لاعلاج را میسر کرد. سه آزمایشگاه در انگلستان - در "کالج کینگز لندن "، دانشگاه "نیوکاسل "، و دانشگاه "وارویک "- به محض اجرایی شدن قانون، مجوز انجام این تحقیقات را دریافت کردند. هر سه آزمایشگاه اکنون به دلیل کمبود بودجه، تولید جنین‌های دورگه را متوقف کرده‌اند، ولی دانشمندان معتقدند که در آینده فعالیت‌های زیادی در این زمینه انجام خواهد شد.

 

* یکی از نمایندگان مستقل مجلس اعیان این موضوع را از نظر اخلاقی نادرست دانست

این رقم وقتی فاش شد که یکی از نمایندگان مستقل اعیان انگلستان، "لرد آلتون "، به سؤالی در این زمینه در پارلمان پاسخ داد. او شب گذشته اظهار داشت: "در پارلمان بر سر ایجاد دورگه‌های انسان-حیوان به عنوان موضوعی اخلاقی به بحث پرداختم. هیچ‌کدام از دانشمندانی که در جمع ما حضور داشتند، به نظر نمی‌آمد که توجیهی در رابطه با درمان بیماری‌ها با این روش داشته باشند. ".

 

* بیماری‌ها از سلول‌های بزرگ‌سالان نشأت می‌گیرند نه از جنین‌ها

از نظر اخلاقی منطقی نیست. این موضوع اعتبار کشور ما را از بین می‌برد. این امر شوخی با انسان است. در تمام مراحل بحث فقط همین را از دانشمندان می‌شنیدیم که اگر به ما اجازه انجام چنین کاری را بدهید، برای تمام بیماری‌هایی که نوع بشر می‌شناسد، درمانی خواهیم یافت. این کار بازی با احساسات است. از 80 شیوه درمان و معالجه که از طریق سلول‌های اصلی انجام می‌شود، تمامشان از سلول‌های اصلی بزرگ‌سالان نشأت می‌گیرد -نه جنین‌های آن‌ها. از جهات اخلاقی و انسانی این موضوع اشکال دارد؛ و هیچ توجیه عملی و یا پزشکی ندارد.

 

* اگر این کار از نظر دانشمندان درست است، چرا تاکنون آن را مخفی نگه داشته‌اند؟

"ژوزفین کوئینتاوال "، یکی از بنیان‌گذاران کمیته اخلاقی تولیدمثل گفت: "من واقعاُ از این که می‌بینم این موضوع تا کجا پیش رفته است، و ما از آن غافل بوده‌ایم، شگفت‌زده شده‌ام. چرا این موضوع را به صورت سری نگه داشته‌اند؟ اگر به آن‌چه که انجام داده‌اند، افتخار می‌کنند، چرا باید از پارلمان درباره این موضوع بپرسیم تا برایمان توضیح دهد؟ مشکل بسیاری از دانشمندان این است که خیلی از کارها را فقط به این دلیل انجام می‌دهند که آزمایش و تجربه‌ای کسب کرده باشند. این توجیه قابل‌قبولی نیست. ".

 

* گروهی از دانشمندان خواستار وضع قوانین جدیدی برای مقابله با این موضوع شده‌اند

اوایل این هفته، گروهی از دانشمندان برجسته درباره تجربیات "سیاره میمون‌ها " هشدار داده بودند. آن‌ها خواستار قوانین جدیدی برای جلوگیری از فعالیت آزمایشگاه‌هایی شده بودند که در آن به حیوانات خصوصیات انسانی می‌دهند، مثلاً با تزریق سلول‌های اصلی انسان‌ها در مغز پستانداران نخستین. ولی "پروفسور رابین لاول باج "، نویسنده اصلی این گزارش از موسسه ملی شورای تحقیقات پزشکی گفت که دانشمندان بابت جنین‌های دورگه انسان-حیوان نگران نیستند زیرا بر اساس قانون، این موضوع ظرف چهارده روز منتفی است.

 

* دلیل انجام چنین آزمایش‌هایی شناخت بیشتر رشد انسان‌های اولیه بوده است

او گفت: "دلیل انجام چنین آزمایش‌هایی شناخت بیشتر رشد انسان‌های اولیه و یافتن راه‌هایی برای درمان بیماری‌های جدی است و من، در مقام یک دانشمند، احساس می‌کنم که توجیهی اخلاقی برای دنبال کردن این تحقیقات است. تا وقتی که نظارت کامل بر این موضوع داشته باشیم -همان‌طور که تا به حال در این جا داشته‌ایم- باید بابت این تحقیقات به خودمان ببالیم. ".

 

* جنین‌های دورگه در حالی در بسیاری از کشورها ایجاد می‌شوند، که نظارت خاصی بر کارشان وجود ندارد

با این حال، او خواهان نظارت شدیدتری بر نوع دیگری از تحقیقات بر روی جنین‌هایی شد که در آن‌ها جنین حیوانات را با میزان کمی از مواد ژنتیک انسان ترکیب می‌کنند. دورگه‌های انسان-حیوان در کشورهای دیگر هم ایجاد می‌شوند، در جاهایی که در بیشترشان هیچ قانونی وجود ندارد، یا قوانین انگشت‌شماری بر این موضوع نظارت دارد.

  • Arron

    Arron

    • ۱۳۹۶/۰۶/۱۵ - ۱۵:۵۸:۴۴

    you're actually a good webmaster. The website loading speed is
    incredible. It sort of feels that you are doing any distinctive trick.

    Furthermore, The contents are masterwork. you've performed a excellent process in this topic!