پیشینه تاریخی اشیاء ناشناس پرنده : آیا یوفوها واقعا وجود دارند؟

نوشته شده توسط:کیوان فیض مرندی | ۱ دیدگاه

ادوارد راپلت، رئیس کمیته سری تحقیقات نیروی هوایی ابالات متحده، زمانی در اوایل دهه ۵۰ میلادی نوشت: « تمام جنجال ها درباره لغت « مدرک » به یک سوال ختم می شود؛ اینکه مدرک چیست؟ آیا یوفوها باید جلوی در ورودی کارمندان پنتاگون فرود آیند؟ یا مدرک این است که راداری زمینی یوفویی را ردیابی کند، هواپیمای جنگنده ای را برای رهگیری آن ارسال کند، خلبان جنگنده آن را ببیند و با رادار خود روی آن قفل کند. فقط برای اینکه یوفو را مجبور کند با سرعتی خارق العاده دور شود؟ یا مدرک این است که خلبان جنگنده ای به سمت یوفو شلیک کند و حتی با وجود تهدید به محاکمه ای در دادگاه نظامی روی حرف خود بایستد؟ آیا این مدرک محسوب می شود؟

لزلی کین، خبرنگار حوادث و نویسنده کتاب « یوفوها: ژنرال ها، خلبانان و مسئولان دولتی رسما سخن می گویند» به این نکته اشاره می کند که در ۹۰ تا ۹۵ درصد گزارشات مربوط به مشاهده یوفوها در نهایت مشخص می شود که ناظران در واقع شاهد، بالون های هواشناسی، گوی های آذرخش، هواپیما و سایر پدیده های زمینی بوده اند. اما آن ۵ تا ۱۰ درصد مشاهدات دیگر به آسانی قابل توضیح نیستند؛ اما بدان معنا هم نیست که این مساله فرا زمینی بودن منشاء آنها را اثبات می کند. با این وجود، کین استدلال می کند این فرضیه که یوفوها بازدید کنندگانی از دنیاهای دیگر هستند « نظریه ای منطقی است؛ و با توجه به داده هایی که ما در اختیار داریم باید مد نظر قرار گیرد.» اما مهمترین شواهدی که برای این فرضیه وجود دارند کدامند؟

۱- تاریخچه طولانی و مستند مشاهدات

یوفوها همیشه این دور و بر بوده اند، در واقع خیلی پیش از آنکه انسان ها آسمان را به تسخیر خود در آورند، نخستین گزارش از مشاهده یوفو در آمریکا به سال ۱۶۳۹ باز می گردد؛ زمانی که جان ویننتروپ ، فرماندار مهاجرنشین ماساچوستدر دفتر یادداشت روزانه خود می نویسد، جیمز اول، « مردی موقر و با خرد» و دو شاهد دیگر جرم درخشانی را دیده اند که به مدت دو تا سه ساعت بر فراز رودخانه مادی ( Muddy River ) نزدیک چالز تاون پرواز کرد. در طول قرن نوزدهم، مشاهدات مستندی دال بر مشاهده اجسامی گزارش شد که بعدها کشتی هوایی نام گرفتند. از جمله گزارش جولای ۱۸۸۴ که مشاهده یوفویی زحل مانند ( توپی که حلقه ای به دور آن وجود داشت ) در نوروود ایالت نیویورک حکایت می کرد؛ یا جرم سریع اسیری که در سال ۱۸۷۹ برای مدت کوتاهی بالای سر مردم وحشت زده شهر اورست ایلت کانزاس پرواز کرد.

2- همسانی و سازگاری توصیفات از چیزی که به نظر سفینه بیگانگان است

تصویر ثبت شده از یک شیء ناشناس پرنده : نیوجرسی ۳۱ جولای ۱۹۵۲

طی دهه ها توصیف شاهدان یوفوها از شکل و مشخصات اجرامی که دیده بودند، همسانی بی نظیری را نشان می دهد. در سال ۱۹۴۹ ، نویسندگان گزارش پروژه علامت (Project Sign) یکی از نخستین تحقیقات نظامی درباره یوفوها ، چهار گروه اصلی این اجرام را شناسایی کردند: لوح های پرنده یا بشقاب پرنده ها، شناورهای سیگار یا اژدر مانند بدون بال یا بالچه، اجرام کروی یا بالون مانند که قادر به شناور ماندن یا پرواز با سرعت بالا بودند و گوی های نورانی بدون شکل فیزیکی مشهود که قابلیت مانور داشتند. نزدیک به ربع قرن بعد، گروه بازرسی دولتی فرانسه به سرپرستی کلود پور از مرکز ملی تحقیقات فضایی، الگوی مشابهی را در میان بیش از ۱۰۰۰ گزارش دریافت شده از فرانسه و سایر کشورها پیدا کرد. البته در سال های اخیر، گزارشاتی دال بر مشاهده یوفوهایی شبیه جدیدترین هواپیماهای نظامی زمینی دیده شده اند و جایگزین بعضی از اشکال نتی یوفوها شده اند.

۳- تعداد بی شمار مشاهدات جدید که توسط افراد حرفه و موثق انجام شده است

راپلت در کتاب خود با عنوان « گزارش اجرام پرنده ناشناس » که در سال ۱۹۵۵ منتشر شد، به نمونه های بی شماری از سربازان ارتش، خلبانان عادی و نظامی، دانشمندان و سایر افراد حرفه ای قابل اعتماد استناد می کند که یوفوها را مشاهده کرده اند. در یک نمونه ، راپلت از تجربه خلبان یک جت جنگنده F- 86نیروی هوایی آمریکا سخن می گوید که تلاش کرد تا یوفویی را ردیابی کند . م.فق شد به فاصله ۱۰۰۰ متری جرمی بشقاب مانند نزدیک شود؛ اما پس از اینکه به سوی آن شلیک کرد، جرم ناشناس به سرعت برق از او دور شد. او خمچنین به رویارویی سال ۱۹۴۸ اشاره می کند که دو خلبان یک خط هوایی به فاصله ۱۰۰ متری یوفویی نزدیک شدند و دو ردیف پنجره با نورهای درخشان را مشاهده کردند.

۴- وجود شواهد محتمل فیزیکی از رویارویی با فضاپیمای بیگانگان گزارش سال ۱۹۶۸ دانشگاه کلرودا که توسط گروهی به سرپرستی جیمز کوندون گرداوری شده بود، مستند به نمونه های بی شماری از مناطقی بود که خاک، چمن و سایر پوشش گیاهی آنها ظاهرا در اثر مواجهه با یک یوفوصاف شده بود، سوخته بود، شکسته بود یا به اطراف پراکنده شده بود. تحقیق علمی دیگری در خصوص واهد فیزیکی یوفوها که در اواخر ده ۱۹۹۰ و به سرپرستی اختر فیزیکدان دانشگاه استنفورد، پیتر استروک انجام شد، نمونه های گیاهی را توصیف می کرد که از محل فرود یوفویی احتمالی در فرانسه تهیه شده بود. محققان فرانوسی کشف کردند برگ ها تحت تاثیر تغییرات شیمیایی غیر عادی قرار گرفته اند که تنها می تواند ناشی از تابش قدرتمند مایکروویو باشد؛ موضوعی که توضیح آن با توجه به یافت نشدن اثری از پرتوزایی ( رادیو اکتیویته ) در محل بسیار سخت بود.

۵- اثرات فیزیولوژیک مستند روی بدن شاهدان یوفوها گزارش استروک همچنین علائم و نشانه هایی را توصیف می کرد که افراد محتلفی که با یوفوها روبرو شده بودند به آنها دچار شده اند. این نشانه ها از سوختگی و کری موقتی، تا حالت تهوع مدام و از دست دادن حافظه را شامل می شود. از جمله واضح ترین نمونه های می توان بتی کش، ویکی لندروم، و نوه وی کولبی را نام برد. آنها در دسامبر ۱۹۸۰ با « جرمی بزرگ و الماس مانند » مواجه شدند که بر فراز تگزاس شناور بود. هر سه نفر پس از ا« دچار بیماری شدند. برای مثال بتی کش علاوه بر تهوع شدید و اسهال، دچار تاول های بزرگی روی صورت خود شد. این اثرات برای چندین سال ادامه داشت و باعث شد او بش از ۲۰ بار در بیمارستان بستری شود.

  • Jayden

    Jayden

    • ۱۳۹۶/۰۲/۲۶ - ۲۱:۳۹:۲۵

    WOW just what I was looking for. Came here by searching for truck