مثلث بر مودا

نوشته شده توسط:کیوان فیض مرندی | ۰ دیدگاه

موقعیت مثلث برمودا

مثلث برمودا واقعا یک مثلث نیست، بلکه شباهت بیشتری به یک بیضی (و شاید هم دایره‌ای بزرگ) دارد که در روی بخشی از اقیانوس اطلس در سواحل جنوب شرقیآمریکا واقع است. راس آن نزدیک برمودا و قسمت انحنای آن از سمت پایین فلوریدا گسترشیافته و از پورتوریکو گذشته ، به طرف جنوب و شرق منحرف شده و از میاندریایسارگاسوعبور کرده و دوباره به طرف برمودا برگشته است. طول جغرافیاییدرقسمت غرب مثلث برمودا 80 درجه است، بر روی خطی کهشمال حقیقیوشمالمغناطیسیبر یکدیگر منطبق می‌گردند. در این نقطه هیچ انحرافی در قطب نما محاسبهنمی‌شود.

وینسنت گادیس که مثلث برمودا را نامگذاری کرده، آن را بهصورت زیر توصیف می‌کند: « یک خط از فلوریدا تا برمودا ، دیگری از برمودا تاپورتویکو می‌گذرد و سومین خط از میان باهاما به فلوریدا بر می‌گردد».

 

این محل فتنه‌انگیز و تقریبا باور نکردنی اسرار غیر قابل توصیف جهان را به خود اختصاص داده است. مثلث برمودا نامش را در نتیجه ناپدید شدن 6هواپیمای نیروی دریایی همراه با تمام سرنشینان آنها در پنجم دسامبر 1945 کسب کرد. 5فروند از این هواپیماها به دنبال اجرای ماموریتی عادی و آموزشی ، در منطقه مثلث،پرواز می‌کردند که با ارسال پیامهایی عجیبی درخواست کمک کردند. هواپیمای ششم برایانجام عملیات نجات ، به هوا برخاست که هر شش هواپیما به طرز فوق‌العاده مشکوکیمفقود شدند.

آخرین پیامهای مخابره شده آنها با برج مراقبت حاکی از وضعیت غیر عادی ، عدم روئیت خشکی ، از کار افتادن قطب نماها یا چرخش سریع عقربه آنها واطمینان نداشتن از موقعیتشان بود. این در حالی بود که شرایط جوی برای پرواز مساعدبود و خلبانان و دیگر سرنشینان افرادی با تجربه و ورزیده بودند. با وجود مدتهاجستجو هیچ اثری از قطعه شکسته ، لکه روغن ، آثاری از اجسام شناور ، خدمه یا تجمعمشکوکی از کوسه‌ها دیده نشد. هیچ حادثه‌ای چه قبل و چه بعد از آن ، تا این حدحیرت‌آورتر از ناپدید شدن دسته جمعی هواپیماهای مذکور نبوده است. در حوادثی مشابهدر این منطقه قایقها و کشتیهایی مفقود شده‌اند (قربانیان مثلث برمودا)، در برخیموارد هم فقط خدمه و سرنشینان ناپدید گشته‌اند.

    هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...