اس اس والنسیا

نوشته شده توسط:کیوان فیض مرندی | ۰ دیدگاه

اس اس والنسیا، از کشتی های بخاری بود که سال 1906 در ساحل ونکوور غرق شد. وقتی که کشتی به کاپ مندوسینو، در نزدیکی کالیفرنیا رسید، هوا به شدت توفانی شد و کنترل کشتی هر لحظه سخت تر می شد که ناگهان این کشتی عظیم از کنترل ناخدا خارج شد و با سرعت در حالی که با وزش بادهای سهمگین به این طرف و آن طرف می رفت، محکم به صخره های دریایی برخورد کرد. دیگر هیچ راه نجاتی برای اس اس والنسیا وجود نداشت و افراد حاضر در کشتی هر چه سریعتر می بایست از آن خارج می شدند. خدمه به سرعت قایق های نجات را داخل آب انداختند و نزدیک به 108 مسافر سوار بر قایق وارد آبهای خروشان شدند، غافل از اینکه حادثه ای ناگوار در کمین نجات یافتگان نشسته است. قایق های نجات در آب واژگون شدند و یکی از قایقها به کلی ناپدید شد. کشتی والنسیا لحظه به لحظه در حال فرو رفتن در آب بود و از دست هیچکس کاری ساخته نبود و از بین 180 خدمه کشتی، تنها 37 نفر جان سالم به در بردند و نجات یافتند.

 

پنج ماه از این ماجرا گذشت تا اینکه یک روز ماهیگیری که مشغول صید بود، از دور قایق نجاتی را دید. انگار که داخل قایق چند نفر نشسته بودند. ماهیگیر برای آنها دست تکان داد اما آنها هیچ جوابی ندادند تا اینکه قایق نزدیک شد و در کمال تعجب، مرد صیاد هشت اسکلت را که داخل قایق به حالت نشسته بودند، مشاهده کرد. مرد ماهیگیر ترسید که خودش نزدیک قایق نجات شود و به همین دلیل پلیس را در جریان گذاشت. اما وقتی پلیس به منطقه مورد نظر رسید، نه خبری از قایق نجات بود و نه اسکلتها. حتی ماموران تا چند کیلومتر اطراف محل دیده شدن قایق را نیز جستوجو کردند اما هیچ اثری از آنها نبود.

 

از آن روز به بعد صیادان زیادی ادعا کرده اند که کشتی اس اس والنسیا و ارواح مسافران را دیده اند که در حال فریاد کشیدن و غرق شدن هستند. نکته شگفت انگیز درباره کشتی اس اس والنسیا، این است که پس از گذشت 27 سال از ماجرای غرق شدن این کشتی یکی از قایق های نجات آن در حالی که هنوز صحیح و سالم بود، پیدا شد و عجیب تر اینکه هنوز این قایق پس از گذشت این همه سال، سالم باقی مانده بود.

    هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...