ماده‌گاوهای یاجوج و ماجوج

نوشته شده توسط:کیوان فیض مرندی | ۰ دیدگاه

اخیرا روزنامه ‌ها خبر دادند گاو یاجوج و ماجوج وارد آمریکا شده است این گاو پیش از 9 لیتر شیر در روز نمی‌دهد و این مقدار شیر معادل نصف شیری است که یک گاو طبیعی می‌دهد.

این گاو از دکستر(Dexter) آمده و گفته می‌شود حیوانی کوهستانی است که در کوهستان های ایرلند زندگی می‌کند قد آن نود سانتیمتر و بیش از دویست و پنجاه کیلو وزن ندارد و گفته می‌شود این حیوان خیلی قانع است و خار و علف های بیابان را می‌خورد و آن را به یونجه و شبدر ترجیح می‌دهد بنابر این از نظر اقتصادی کم‌خرج است.

شاید روزی فرا رسد کسانی که این گاوها را به آمریکا آورده‌اند و تربیت می‌کنند متوجه شوند قد و وزن این گاوها در اثر غذا نه در اثر وراثت اینطور شده است.

اگر نتیجه یک تجربه شیمیایی کامل از شیر گاوهای بزرگ و گاوهای کوچک به عمل آید و مقایسه شود معلوم خواهد کرد که شیر گاوهای بزرگ که از یونجه و شبدر تغذیه کرده‌‌اند که در زمینی تضمین شده کشت شده با شیر گاوهای کوچک که خار و خاشاک و گزنه خورده‌اند چه فرقی دارد؟

می‌گویند دکسترها ملایم و مطیع هستند و همچنین می‌گویند وقتی به آنها بهتر غذا داده خیلی خشن و لجوج می‌شوند.ولی موضوعی که در اینجا مهم و ما در جستجوی آن هستیم اینست که باید گاوهایی را به دست بیاوریم که در چندین صد متر زمین که دارای چراگاه متوسط و پستی است زندگی کنند یا اینکه گاوهایی داشته باشیم که اراضی به تغذیه ناقص و معیشت غیر کافی نباشند.

بعید نیست گاوهای یاجوج و ماجوج شیری به ما بدهند که در نتیجه آن بچه‌های یاجوج و ماجوج را برای ما به وجود بیاورند.

    هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...