نشانه های ظهور بخش عمده ای از روایات مربوط به امام مهدی (عج) را به خود اختصاص داده است

نوشته شده توسط:کیوان فیض مرندی | ۱ دیدگاه

براساس احادیث ما این نشانه ها به دو بخش نشانه های حتمی و غیر حتمی تقسیم می‌شوند. از میان نشانه های حتمی، قیام سفیانی مهم ترین آنهاست و حدود یکصد روایت دربارۀ آن وجود دارد.

پژوهش پیرامون این موضوع از جهات مختلفی مهم و ضروری است، به عنوان نمونه یکی از اساسی ترین اهداف جنبش سفیانی، حمله به مناطق شیعه نشین است و کیان تشیع به شدت از جانب سفیانی مورد تهدید قرار می گیرد.

بنابراین به جاست از ابعاد و زوایای این موضوع آگاه باشیم و برای مواجهۀ هر چه بهتر با آن به شکل مناسب برنامه ریزی کنیم. از طرف دیگر قیام سفیانی یک رخداد محدود نیست تاثیرگذاری بر معادلات جهانی، دگرگون کردن جغرافیای سیاسی دنیای اسلام، و از همه مهم تر اعلان جنگ علنی بر علیه امام مهدی (عج) بخش های دیگری از این رخداد است که تحقیق پیرامون آن را ضروری کرده است.

در کتاب سفیانی از ظهور تا افول سعی شده است برای ترسیم ابعاد مختلف این حادثه از احادیث معتبر و اطمینان آور استفاده شود و از طرح مطالب غیر مستند پرهیز شود.

در بخش کلیات بحث های مختلفی آمده است از جمله: آیا ممکن است در مورد جنبش سفیانی بدا صورت بگیرد و این حادثه رخ ندهد؟ سفیانی نماد و سمبل است یا یک انسان حقیقی و ...

عنوان فصل اول اوصاف شخصی سفیانی است و در این فصل نام، نسب، ویژگی های جسمی و دین سفیانی بررسی شده است.

در فصل دوم به ویژگی های قیام سفیانی مثل: زمان و مکان قیام، اهداف قیام، پیوستگی قیام سفیانی با ظهور امام مهدی (عج) و ... پرداخته شده است.

عنوان فصل سوم سیر قیام سفیانی است و عناوین زیر مجموعۀ آن عبارتند از: تثبیت موقعیت، نبرد قرقیسیا، حمله به عراق و مدینه، سفیانی و جامعه بین الملل، خسف بیداء، نبرد با امام مهدی (عج)، فرجام سفیانی و مدت اقدامات سفیانی.

مولف این کتاب نصرت الله آیتی دارای تحصیلات خارج حوزه و کارشناسی ارشد الهیات و معارف اسلامی است.

  • taylorlmzkkoyris.wordpress.com

    taylorlmzkkoyris.wordpress.com

    • ۱۳۹۶/۰۲/۲۱ - ۲۳:۳۰:۰۸

    Having read this I believed it was extremely enlightening.
    I appreciate you spending some time and effort to put this short article together.
    I once again find myself spending a significant amount of time both reading
    and commenting. But so what, it was still worthwhile!