گوساله سرخ موی

نوشته شده توسط:کیوان فیض مرندی | ۱ دیدگاه

براساس تعلیمات یهود، این گوساله می‏بایست سرخ موی و بدون هیچ عیب و نقصی باشد و هیچگاه یوغی بر آن بسته نشده باشد و گوساله‏ای نزاده باشد.

این گوساله در هنگام قربانی حتما باید 3 ساله باشد.

در روز مراسم، گوساله در مکانی خارج از اردوگاه محل اقامت خاخامها در محوطه معبد، باید قربانی شود. پس از آن مقداری از خون او برداشته شده و در جلوی خیمه اجتماع پاشیده می‏شود.

سپس گاو به همراه پوست، گوشت، چرم، فضولات و خونش تماما به همراه چوب سرو و زوفای مصری به وسط آتش انداخته شده و آتش را تا خاکستر شدن گوساله روشن نگاه می‏دارند. محل قربانی و سوزاندن گاو در کنار کوه زیتون قرار دارد. پس از سوزاندن گوساله، شخصی پاک می‏بایست خاکسترها را جمع‏آوری کرده و به بالای کوه زیتون ببرد.

پس از آن توده عظیم خاکستر به جای مانده را با آب مخلوط کرده و آب تطهیر را از آن تهیه می‏کنند.

از 2000 سال پیش که معبد سلیمان توسط تیتوس امپراتور روم (70 بعد از میلاد) با خاک یکسان شد، تا به امروز محل معبد از دسترس کامل یهودیان به دور بوده و چون غیر یهودیان در آن رفت و آمد داشته‏اند، یهود معتقد است که قبل از شروع عملیات ساخت معبد کل محوطه معبد که بنا بر بعضی روایات کل اورشلیم قدیم را شامل می‏شود باید با آب تطهیر، تطهیر شود.

به همین دلیل در طی پنجاه سال گذشته یهودیان و صهیونیستها به منظور آماده‏سازی مقدمات بنای معبد سلیمان در پی پرورش گاو سرخ موی هستند. اما هنوز مشکل دیگری پابرجاست، و آن این است که محل قربانی و سوزاندن گوساله که در نزدیکی کوه زیتون قرار دارد به طور کامل تحت کنترل تشکیلات خودگردان فلسطین است.

به همین دلیل دولت اسراییل طی چند ماه اخیر تلاش گسترده‏ای را به منظور تخلیه این منطقه از ساکنان غیر یهودی شروع کرده است.

براساس عقاید یهود به دلیل اینکه در این منطقه غیر یهودیان ساکن بوده‏اند قبل از اجرای مراسم قربانی می‏بایست تطهیر شود!

خاخامهای متعصب عقیده دارند که حتی وجود یک یا دو تار موی سیاه یا سفید بر بدن گاو مانع ازانتخاب آن برای اجرای مراسم می‏شود. از طرفی عده‏ای دیگر از آن عقیده دارند که این گوساله در اسراییل باید به دنیا آمده باشد.

در طی چند دهه اخیر یهودیان در نقاط مختلف جهان، با استفاده از دانش ژنتیک اقدام به اصلاح نژادی گاو برای تولید گاو سرخ موی کرده‏اند و گزارشهای متعددی در این رابطه از سوئد، سوئیس، تگزاس، می‏سی‏سی‏پی و اسراییل منتشر شده است.

اما در طی سالها تلاش هیچکدام موفق به تولید گوساله‏ای که تمام موهای آن سرخ باشد نشده‏اند تا اینکه در سال 1997، در می‏سی‏سی‏پی موفق به تولید این گوساله شدند.

دو سال و اندی پیش، به مؤسسه معبد واقع در اورشلیم که مسئولیت اجرای پروژه ساخت معبد سلیمان را برعهده دارد، اطلاع داده شد که بالاخره گوساله مورد نظر در اسراییل به دنیا آمده است.

روز جمعه، پنجم آوریل 2002 خاخام مناخیم مک‏اور و خاخام چیم‏ریچمن از طرف مؤسسه معبد، به مزرعه محل پرورش گوساله سفر کرده و پس از انجام معاینات، مشخصات گوساله را تأیید کردند.

اکنون این گوساله با تدابیر ویژه‏ای نگهداری می‏شود و چند ماه دیگر به سن 3 سالگی می‏رسد. بر پایه عقیده یهود، به دنیا آمدن این گوساله سرخ موی و در پی آن ساخت دوباره معبد سلیمان، حاکی از نزدیکی عصر مسیحا است. براساس این عقیده، مسیحا در پی ساخته شدن معبد ظهور می‏کند و پایه‏های حکومت خود را در اورشلیم قرار می‏دهد، یهودیان از اقصی نقاط جهان به اسراییل آمده و حکومت جهانی یهود را پدید می‏آورند.

ریچارد لندز، استاد تاریخ دانشگاه بوستن و مدیر مرکز مطالعات هزاره‏شناسی می‏گوید:

«به دنیاآمدن این گوساله، درست همان چیزی است که مردم انتظار آن را می‏کشیدند، ما می‏توانیم جنگ آخرالزمان را به راه بیاندازیم. اگر خاخامهای متعصب ارتدوکس یهودی مشخصات این گوساله را تأیید کنند، تمام یهودیان اسراییل آن را به فال نیک گرفته و نشانه‏ای از آغاز عصر جدید می‏شمارند.

به هر حال اگر این گوساله قربانی شود، مسلمین آماده جهاد می‏شوند پس بهتر است به جنگ بیاندیشیم.

گروههای رادیکال صهیونیست می‏توانند این مأموریت را به انجام رسانند و این امکان وجود دارد که برخی تندروهای یهودی در ارتش اسراییل به کمک آنان بشتابند.»

بیش از نیم قرن است که پروژه اکتشاف بقایای معبد سلیمان در طبقه زیرین مسجدالاقصی در حال انجام است و تونلهای بسیاری در زیر مسجدالاقصی کنده شده است و پی را به طور کامل سست کرده‏اند تا در اولین زلزله خفیفی که در اورشلیم رخ می‏دهد مسجدالاقصی فرو ریزد. در صورت نابودی مسجد الاقصی تمامی تاریخ اسلام در این منطقه به فراموشی سپرده می‏شود و سیاست کلی دولت اسراییل نیز بر همین منوال است. در سال 1968، فردی یهودی، مسجدالاقصی را به آتش کشید و به بهانه دیوانگی مسأله وی را مختومه اعلام کردند.

همچنین در 28 ژوئیه سال 1981، به ایستگاه آتش‏نشانی دیوار غربی در قدس دستور داده شد تا 2 واحد ماشین آتش‏نشانی را به دیوار غربی قدس اعزام کنند. یهودا مایر گتز، خاخام دیوار غربی، که دستور اعزام این دو واحد ماشین آتش‏نشانی را داده بود وقتی متوجه شد که آتش‏نشانها عرب هستند، برای جلوگیری از افشای زود هنگام طرح حفاری در زیر پی مسجد سخره به منظور یافتن اشیاء و بقایای معبد فورا دستور بازگشت دو واحد ماشین آتش‏نشانی را صادر می‏کند.

آنان تصمیم داشتند به منظور تضعیف پی و فرو ریختن مسجد، صدها متر مکعب آب را در تونل عظیم ساخته شده پمپ کنند.

گتز از طرف وزارت امور مذهبی اسراییل به طور محرمانه مأموریت یافته بود که در زیر مسجد به حفر تونل بپردازد.

گتز، برای چند هفته موفق شد که از افشای این راز جلوگیری کند اما همانگونه که خاخامهای دیوار غربی محاسبه کرده بودند، قسمتی از تونل ناگهان فرو ریخت و هنگامی که خاخامهای گل‏آلود در حال خروج از تونل بودند، مسلمانان از نقشه آنان باخبر شدند و دهها نفر از مسلمانان در جلوی دهانه تونل تجمع کردند.

و این خبر به طور گسترده‏ای در رسانه‏ها منتشر شد و مناخیم بگین نخست وزیر، یوسف برگ رئیس پلیس دستور بسته شدن ورودی تونل را صادر کردند.

در حال حاضر نیز گروههای تندروی یهودی که خود را پاسداران معبد سلیمان می‏نامند و عقیده دارند که مسجدالاقصی بر ویرانه‏های معبد سلیمان ساخته شده است. بارها برای ویرانی این مسجد اقدام کرده‏اند.

از سوی دیگر جریان مسیحیان صهیونیست که در آمریکا شکل گرفته است، عقیده دارند که ویرانی مسجدالاقصی و ساخت معبد سوم سلیمان به جای این مسجد شرط ظهور حضرت مسیح(ع) است و بدون ساخت معبد سوم سلیمان، مسیح هرگز ظهور نخواهد کرد.

این جریان به ویژه گروههای تندرو صهیونیستی وابسته به آن اعتقاد دارند که خرابه‏های معبد نخست و دوم معبد سلیمان در زیر مسجدالاقصی است و برای ساخت دوباره این معبد راهی جز ویرانی مسجدالاقصی وجود ندارد.

با توجه به همین اعتقاد، پیروان این جریان، مبالغ هنگفتی را در اختیار سازمانهای افراطی صهیونیستی مانند «عطیرات کوهانیم» که تخریب مسجدالاقصی و یهودی کردن قدس اهداف اعلام شده آنان است، قرار می‏دهند.

ماه گذشته نیز، رئیس‏جمهور اسراییل، موشه کاتزاو، از نخست‏وزیر واتیکان کاردینال آنچلو سودانو خواست با توجه به اینکه عملیات ساخت معبد به زودی آغاز می‏شود، فهرست گنجینه‏های معبد را که در اختیار واتیکان است را طی دیدار قریب‏الوقوع رئیس‏جمهور اسراییل از واتیکان، ارائه کنند.

رئیس‏جمهور اسراییل از واتیکان خواسته است که در این مورد حساس با اسراییل همکاری کنند.

اهمیت اصلی این درخواست به شمعدان طلای خالص معبد مربوط می‏شود که در حال حاضر به همراه دیگر اشیاء معبد، توسط دومنها در سال 70 بعد از میلاد غارت شد و اکنون این اشیاء در اختیار واتیکان قرار دارد.

پس از ویرانی معبد دوم سلیمان و سقوط پادشاهی اسراییل، پادشاه روم، تیتوس به میمنت این پیروزی، طاق نصرتی در روم ساخت که تصویر شمعدان طلا و دیگر اشیاء معبد سلیمان بر روی آن حک شده است.

براساس گزارش منابع اطلاعاتی موساد، این اشیاء هم‏اکنون در اختیار پاپ است.

در طی سالیان گذشته یهودیان همواره از واتیکان خواسته بودند که این اشیاء را به آنان بازگردانند، امّا پاپ تا کنون با آن موافقت نکرده است.

ولی اکنون اولین باری است که دولت اسراییل درخواستی دیپلماتیک مبنی بر بازگرداندن اشیاء معبد را به واتیکان تسلیم کرده است.

همچنین منابع اسراییلی اعلام کرده‏اند که مخالفت پاپ در بازگرداندن این اشیاء تأثیری بر ساخت معبد ندارد و معبد به زودی در پی تخریب مسجدالاقصی ساخته خواهد شد و حکومت جهانی یهود به‏زودی محقق خواهد شد.

  • Houston

    Houston

    • ۱۳۹۶/۰۶/۱۵ - ۱۰:۰۴:۳۵

    Just desire to say your article is as astonishing. The
    clarity in your post is simply great and i can assume you are an expert on this subject.
    Fine with your permission let me to grab your RSS feed to keep
    up to date with forthcoming post. Thanks a million and please continue the rewarding work.