هیکل سلیمان

نوشته شده توسط:کیوان فیض مرندی | ۰ دیدگاه

سال هاست که دولت اسرائیل در حال آماده‌سازی مقدمات لازم جهت ساختن سومین معبد سلیمان در اورشلیم است و تمام مقدمات ساخت معبد توسط خاخام‌های یهود مهیا شده است.

اما آنگونه که در کتاب سفر اعداد قسمت نوزدهم آمده است ، قبل از شروع عملیات ساخت معبد باید مراسم تطهیر انجام شود و برای انجام آن می‌بایست گوساله‌ی ماده سرخ موی Red Heifer قربانی گردد .   

بر اساس تعلیمات یهود، این گوساله می‌بایست سرخ موی و بدون هیچ عیب و نقصی باشد و هیچگاه یوغی بر آن بسته نشده باشد و گوساله‌ای نزاده باشد . گوساله در هنگام قربانی باید سه سال داشته باشد . در روز مراسم گوساله باید در مکانی خارج از اردوگاه محل اقامت خاخام‌ها در محوطه معبد ، قربانی شود . پس از آن مقداری از خون او برداشته و در جلوی خیمه اجتماع پاشیده شود . سپس گوساله به همراه پوست ، گوشت ، چرم ، فضولات و خونش تماماً به همراه چوب سرو و زوفای مصری به وسط آتش انداخته شده و آتش را تا خاکستر شدن گوساله روشن نگه می‌دارند . محل قربانی و سوزاندن گوساله در کنار کوه زیتون قرار دارد . پس از سوزاندن گوساله ، شخص پاک می‌بایست خاکسترها را جمع‌آوری کرده و به بالای کوه زیتون ببرد . پس از آن توده عظیم خاکستر به جای مانده را با آب مخلوط کرده و آب تطهیر را از آن تهیه می‌کنند .  

از 2000 سال پیش که معبد سلیمان توسط تیتوس تا به امروز محل معبد از دسترس کامل یهودیان به دور بوده و چون غیر یهودیان در آن رفت‌و‌آمد داشته‌اند ، یهود معتقد است که قبل از شروع عملیات ساخت معبد کل ، محوطه معبد که بنابر بعضی روایات کل اورشلیم قدیم را شامل می‌شود باید با آب تطهیر ، تطهیر شود . به همین دلیل در طی پنجاه سال گذشته یهودیان و صهیونیست ‌ها به منظور آماده ‌سازی مقدمات بنای معبد سلیمان در پی پرورش گوساله سرخ موی هستند . اما هنوز مشکل دیگری پابرجاست و آن این است که محل قربانی و سوزاندن گوساله که در نزدیکی کوه زیتون قرار دارد ، به طور کامل تحت کنترل تشکیلات خودگردان فلسطین است . به همین دلیل دولت اسرائیل طی چند ماه اخیر تلاش گسترده‌ای را به منظور تخلیه این منطقه از ساکنان غیر یهودی شروع کرده است .   

خاخام‌ های متعصب عقیده دارند که حتی وجود یک یا دو تار موی سیاه و سفید بر بدن گوساله مانع از انتخاب آن برای اجرای مراسم می‌شود . از طرفی دیگر عده‌ای از آن‌ها معتقدند که این گوساله حتماً باید در اسرائیل به دنیا آمده باشد.   

در طی چند ماه اخیر یهودیان در نقاط مختلف جهان ، با استفاده از دانش ژنتیک اقدام به اصلاح نژادی گاو برای تولید گوساله سرخ موی کرده‌اند و گزارش‌ های متعددی در این رابطه از سوئد ، سوئیس ، تگزاس ، می‌سی‌سی‌پی  و اسرائیل منتشر شده است اما در طی سال‌ها تلاش هیچ‌کدام موفق به تولید گوساله‌ای که تمام موهای ان سرخ باشد نشده‌اند تا اینکه در سال 1997 ، در می‌سی‌سی‌پی آمریکا موفق به تولید این گوساله شدند .  

دو سال و اندی پیش ، به مؤسسه معبد واقع در اورشلیم که مسؤولیت اجرای پروژه ساخت معبد سلیمان را بر عهده دارد اطلاع داده شد که بالاخره گوساله مورد نظر در اسرائیل بدنیا آمده است .  

روز جمعه پنجم آوریل 2002 خاخام منافیم‌مک‌اور و خاخام چیم‌ریچمن از طرف مؤسسه معبد به مزرعه محل پرورش گوساله سفر کرده و پس از انجام معاینات ، مشخصات گوساله را تأیید کردند .   

اکنون این گوساله با تدابیر ویژه‌ای نگهداری می‌شود . بر پایه عقیده یهود ، به دنیا آمدن این گوساله سرخ موی و در پی آن ساخت دوباره معبد سلیمان ، حاکی از نزدیکی عصر مسیحا است .   

بر اساس این عقیده مسیحا در پی ساخته شدن معبد ظهور می‌کند . پایه‌های حکومت خود را در اورشلیم قرار می‌دهد ، یهودیان از اقصی نقاط جهان به اسرائیل آمده و حکومت جهانی یهود را پدید می‌آورند .   

ریچارد‌لندز ، استاد تاریخ دانشگاه بوستن و مدیر مرکز مطالعات هزاره شناسی ، در آمریکا می‌گوید به دنیا آمدن این گوساله ، درست همان چیزی است که مردم انتظار آن را می‌کشیدند . ما می‌توانیم جنگ آخرالزمان را به راه بیاندازیم . اگر خاخام‌ های متعصب ارتدوکس ، مشخصات این گوساله را تأیید کنند . تمام یهودیان اسرائیل آن را به فال نیک گرفته و نشانه‌ای از آغاز عصر جدید می‌شمارند . به هر حال اگر این گوساله قربانی شود مسلمین آماده‌ی جهاد می‌شوند پس بهتر است به جنگ بیاندیشیم . به طور حتم پیداشدن این گوساله ، ماشه‌ی انفجار مسجد‌الاقصی است . این همان چیزی است که نیروهای اطلاعاتی اسرائیل به آن حساسند . هر چند که موضوع درگیری با اعراب ذهن آن‌ها را مشغول کرده‌است .

    هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...