مجسمه مشهور شهر ریودوژانیرو

نوشته شده توسط:کیوان فیض مرندی | ۰ دیدگاه

مجسمه مشهوری که در برزیل در شهر ریودوژانیرو قرار دارد و بسیاری از مردم آن را در تلویزیون دیده اند در حقیقت مجسمه مسیح منجی است که امروزه از آن به عنوان یکی از عجایب هفتگانه دنیای جدید یاد می شود.

به گزارش سرویس میراث فرهنگی و گردشگری خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه کرمانشاه، مجسمه عیسی مسیح به بلندی 38 متر بر روی کوه کورکووادو به شهر ریودوژانیرو در برزیل سایه انداخته است.

این مجسمه با ۱۲۵ فوت ارتفاع در سال ۱۹۲۶ و در ارتفاع ۷۱۰ متری نوک کوه کورکووادو ساخته شده است.

مجسمه مسیح رهایی بخش توسط هکتور داسیلوا کوستا برزیلی طراحی و توسط مجسمه ساز بزرگ فرانسوی پل لندوسکی ساخته شد.

5 سال تمام صرف ساختن این مجسمه شد و در تاریخ دوازده اکتبر 1931 افتتاح و پرده برداری شد که تبدیل به نشان معروف شهر برزیل شد.

مجسمه مذکور حالت ایستاده عیسی مسیح را در حالیکه دستان خود را کاملاً باز کرده است نشان می دهد که این حالت نشان دهنده پذیرش همه انسانها در آغوشش است.

دست چپ این مجسمه به سمت شمال شهر ریودوژانیرو و دست راست آن به سمت جنوب شهر اشاره می کند. مناظر بسیار جذابی را می توان از آنجا مشاهده کرد که نفس را در سینه تماشاچی حبس می کند.

این مناظر شامل شهر Rio، خلیج، کوه Sugarloaf و ساحل رودخانه های Copacabana و Ipanema می شود.  همچنین علاقمندان به فوتبال نیز می توانند منظره ای از استادیوم Maracana را در آن ارتفاع مشاهده کنند.

توریستهایی که از برزیل دیدن می کنند حتماً به دیدن این مجسمه نیز می روند.  

گفتنی است؛ مجسمه مسیح رهایی بخش در نظر سنجی بزرگ جهانی در سال ۲۰۰۷ میلادی که در ۸ ژوئیه همان سال نتیجه آن اعلام گردید، در شمار یکی از عجایب هفتگانه جهان در دوران حاضر شناخته شد.

    هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...