روش‌ها و جلسات ارتباط با ارواح

نوشته شده توسط:کیوان فیض مرندی | ۰ دیدگاه

نوشتن غیر ارادی (دست نویسی اتوماتیک، کتابت):

نوشتن غیر ارادی نوعی از نوشتن است که فرد در حالتی ناهشیارانه یا نیمه هشیارانه اقدارم به آن میکند. این پدیده خارق العاده که در قرن نوزدهم از سوی برگزار کنندگان حلسات ارتباط با ارواح (احضار ارواح) مورد استفاده قرار می گرفت، بعدها مورد توجه و استفاده محققان فراروانشناسی واقع شد. در این فرایند، یک مدیوم بعد از ورود به یک وضعیت شبه خلسه، قلمی را در دست میگیرد و سپس به آرامی و به صورت غیر ارادی، عمل نوشتن بر روی کاغذ آغاز میشود. پیام‌های نوشته شده به سیک بیانی فرد انتقال دهنده پیام، آشکار می گردد. متیو مانینگ پیام‌هایی را به زبان‌های گوناگون از جمله فرانسوی، آلمانی، ایتالیایی، یونانی، لاتینی، روسی، عربی و بعضا قرون وسطایی از طریق نوشتن غیر ارادی، دریافت می کرد و انتقال میداد. بسیاری از این پیام‌ها فاقد انسجام و معنا بودند اما بعضی از آنها معانی خاصی را در بر داشتند. مانینگ بعدها به سوی نقاشی غیرارادی تمایل یافت. او در این فرایند تصاویری به سبک کاری نقاشان مشهور همچون پیکاسو داوینچی و ماتیس بر روی کاغذ و به صورت غیر ارادی، رسم می کرد.

تغییر چهره ای (حلولی، خلسه ای):

مدیوم تغیر چهره ای یا حلولی، هوشیاری و خودآگاهی اش را کامل یا نیمه کامل در حین ارتباط با ارواح از دست میدهد و از آنچه که در اطراف او در حال وقوع است، عملا نا آگاه باقی می ماند. غالبا در هنگام وقوع چنین حالتی بدن واسطه از سوی یک روح اشغال و کنترل میشود تا روح از این طریق بتواند حرف یا پیام خود را به زندگان منتقل کند. با این وجود ((خلسه )) قلمروی انحصاری واسطه‌ها نیست. کلمه خلسه اشاره به وضعیتی از درون متمرکز دارد که طی آن فرد گرچه خواب نیست اما اگاهی اندکی نسبت به وقایع اطراف خود ویک واکنش حداقلی را به محرک‌های بیرونی از خود نشان میدهد. گفته میشود بدن فردی که روح بیرونی در آن حلول کرده، معلق میان مرگ و زندگی است. در چنین وضعیتی ذهن فرد قادر است محدوده‌ها و حیطه‌های بالاتری را کشف کند.

تخته‌های حروف ارتباط با ارواح:

تخته حروف احضار ارواح از قدیم الایام تا کنون توسط هزاران هزار نفر از مشتاقان برقراری ارتباط با ارواح مورد استفاده قرار گرفته. کارکرد این وسیله شباهت بسیاری به شیوه نوشتن غیر ارادی دارد. کارشناسان هشدار داده اند که از این تخته نباید به عنوان یک وسیله بازی و تفنن استفاده کرد زیرا این شکل از برقراری ارتباط با دنیای ارواح می‌تواند فوق العاده خطرناک باشد.

تخته حروف احضار ارواح چیست؟

تخته حروف احضار ارواح یا quija به سادگی از یک تخته چوب فشرده که برای عموم افراد قابل دسترسی است., ساخته شده است. کلمه quija از دو واژه qui و  ja ترکیب یافته که به ترتیب در زبان‌های فرانسوی و آلمانی معنای ((بله )) را میدهند.باید توجه داشت که خود تخته به تنهایی خطرناک نیست بلکه عمل برقراری ارتباط با ارواح از طریق این وسیله خطرناک است. شماره‌ها، حروف الفبا و کلمات ((بله )) و ((خیر )) در یک نظم دایره ای بر روی این تخته قرار داده شده اند. در مرکز تخته یک وسیله مخصوص به نام پلانشت که معمولا به جای آن یک استکان یا لیوان شیشه ای به صورت وارونه استفاده میشود وجود دارد. هرکدام از شرکت کنندگان در جسله ارتباط با ارواح که دور میز جای گرفته اند، یک انگشت خود را بر روی ظرف شیشه ای می گذارند و سپس شروع به طرح پرسش‌هایی از روح مورد نظر میکنند. سپس با به حرکت افتادن ظرف شیشه ای و قرار گرفتن آن در برابر هر حرف یا عدد، روح به پرسش پاسخ میدهد و البته همینجا باید گفت که افراد دور میز به سبب نزدیکی شان با ظرف شیشه ای خیلی راحت میتوانند سبب حرکت آن بشوند. دیل کاژمارک می گوید اغلب ارواحی که از طریق تخته مذکور با زندگان ارتباط برقرار می‌کنند، که ارواحی هستند که در یک سطح پایین تر قرار دارند و معمولا بسیار سرگردان و پریشان هستند و به احتمال زیاد بر اثر یک حادثه یا قتل خشن کشته شده اند و دقیقا به همین سبب ارتباط برقرار ساختن با این ارواح از طریقه تخته حروف احضار ارواح می‌تواند بسیار خطرناک باشد.

یک بازی خطرناک!!

گزارشی وجود دارد درباره دو زوج آمریکایی که در پی بازی با تخته احضار روح مسایل عجیب و ترسناکی برای آنها به وقوع پیوست. مالکان قبلی تخته، آن را پشت سرخود به جای گذاشته بودند. اتفاقات ناخوشآیند بسیاری در آن خانه بوقوع پیوسته بود اما این اتفاقات زمانی شدت گرفت که این دو زوج شروع به بازی با تخته احضار روح کردند. نهایتا اتفاقات ترسناک در خانه به حدی شدید شد که این 4 نفر خانه را ترک کردنه و به منزل یکی از اقوام خود پناه بردند. این ماجرا بعدا توسط یک موسسه تحقیقاتی معتبر مورد بررسی قرار گرفت و مشخص شد که این خانه توسط ارواح خبیث تسخیر شده بود.

جلسات ارتباط با ارواح:

جلسه ارتباط با ارواح نشستی است که با هدف دریافت پیام‌هایی از دنیای ارواح و یا احضار ارواح برگزار می‌شود. معمولا در یک جلسه ارتباط با ارواح، یک واسطه (مدیوم) حضور دارد, هرچند که در بسیاری از موارد جلسات مذکور از سور افراد بیکار و شیاد با هدف خالی کردن جیب مردم نیز برگزار شده است.

نخستین جلسه ارتباط با ارواح:

نخستین مورد ثبت شده از برپایی یک جلسه احضار روح، به سال 1659 میلادی تعلق دارد. برگزاری این نوع جلسات طی قرن‌های 17 و 18 میلادی رونق چندانی نداشت و یا حد اقل مدارک موثقی در این خصوص وجود ندارد. اما این پدیده در دهه 1880 به لطف شهرت جهان گیر خواهران فوکس رونق بسیاری پیدا کرد. از این تاریخ به بعد جلسات تماس با ارواح در گوشه و کنار جهان منظما برگزار شده و از محبوبیت بسیاری برخوردار شده است. در یک جلسه ارتباط با ارواح قواعد و مقرراتی وجود دارد که می بایست حتما رعایت شود. این مقررات عبارت است از : پذیرفتن و اجازه دادن به چند آدم غریبه به داخل جلسه و اطمینان یافتن از اینکه افراد مذکور بیش از دو ساعت در جلسه باقی نمی مانند، مرتب ساختن صندلی‌های دور میز با توجه به اینکه تعداد صندلی‌ها از 8 عدد تجاوز نکند، اجتناب از لمس کردن فرد واسطه، و شروع با دعای پروردگار با هدف جلوگیری از وقوع فعالیت‌های ارواحی ناخواسته و خشن.

چه اتفاقی می افتد؟

نخستین نشانه از فعالیت‌های منتسب به ارواح می‌تواند در شکل هجوم ناگهانی هوای سرد تجربه شدو. اگر مدیوم از نوی خلسه ای یا حلولی باشد احتمالا از شیوه نوشتن غیر ارادی برای برقراری ارتباط با ارواح استفاده می کند. کارشناسان توصیه می‌کنند که این نوع جلسات بدون وجود فرد واسطه تشکیل نشود زیرا مدیوم قادر به تشخیص خطر و تهدید از جانب ارواح هست و می‌تواند بلافاصله رابطه را قطع کند. جلسات احضار روح اشکال غیر کنترل شده ارتباط با ارواح به شمار میرود و به همین سبب بالقوه خطرناک است.

    هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...