چگونگی تجسّد کلّی!

نوشته شده توسط:کیوان فیض مرندی | ۰ دیدگاه

(نصف از این جهت می گویند که مجموع این دو جسم، اثیری و فیزیکی) شخصیت واحد آدمی را ظاهر می سازد.

حاصل آنکه علماءِ علم الارواح در این مورد مطالب بسیاری با استناد به مدارک علمی و آزمایشی بیان داشته اند: از جمله یکی از مدیومها درباری توصیف لباس ارواح چنین می گوید که: ازهر روح یک‌هاله نیرومندی به روشنی فسفر می تابد، و این‌هاله کاملاً تحت اختیار آن روح است، بنابراین هنگام تجسّد در اثر تصرّف عقل در آن‌هاله لباس روح شکل می‌گیرد. 1

و همانطور که قبلاً اشاره شد درباره تجسّدات روحی مطالب زیاد است که کتابهای بسیاری تا کنون بر آن نوشته شده و شکل‌هائی از ارواح تجسّد یافته را منعکس کرده اند و این مسئله بیشتر از نظر علمی مورد توجه دانشمندان بزرگ روحی قرار داشته که اکثر مربوط به میزان اکتوپلاسمی می باشد که ارواح از مدیوم کشیده و از آن نیز برای تجسّد استفاده می کنند.

در خصوص این مادّه «اکتوپلاسم» شرح گسترده ای در کتب روحی آمده است و چنان گفته اند که آن مادّه خاکستری رنگ یا سفید رنگی است که از بعضی از اعضاءِ مدیوم خارج می‌شود، و مدیوم خود در حال بیهوشی بسر می برد و روح مورد نظر به شکل و شبح اصلی خود تجسّد پیدا می کند و اعتقاد بعضی از روانپژوهان بر آنست که «اکتوپلاسم» همان مادّه سیال روحی می باشد که در نتیجه ارواح تجسّد یافته می توانند راه بروند و علامت نشان دهند و سخن گویند بطوری که امکان دارد از آنها تصویر برداشت و هم صدای آنها را ضبط نمود، همچنان که در اغلب از کتابهای روحی غرب عکسهای ارواح را ظاهر کرده و ارائه داده اند.

در رابطه به مادّه اکتوپلاسم در کتاب «روح دنیای ماوراءِ قبر» آورده است: که یکی از روانپژوهان بنام پروفسور «شارل ریشه» در کتابی بنام «ارواح و ظهور آنها» چنین می نویسد: روح برای آنکه لباس مادّی بپوشد و خود را نشان دهد از ذرّات وجود مدیوم یا واسطه سود می برد و از او چیزی خارج می کند بنام

«اکتوپلاسم» که بواسطه آن صورت ابری شکلی را بخود می‌گیرد و خودنمائی می کند، و امروزه تقریباً تمام طرفداران مکتب ظهور ارواح جز آنکه همین اکتوپلاسم را وسیله تظاهر ارواح انسانهای از دنیا رفته بدانند راه بهتری نیافته اند.

طی عکسهائی که از لحظات ظهور روح بوسیله اکتوپلاسم برداشته اند دیده می‌شود که ماده ای از گوش یا از سوراخ بینی شخص مدیوم بیرون می ریزد مانند کف صابون و یا بخار و روی هم انباشته می‌شود و روح در این اکتوپلاسم چهره خود را نشان می دهد و با شکل دادن بهمین مادّه است که ارواح تمامی وجود خود را گاهی به نمایش می گذارند و بسیار عکسهائی که از این طریق برداشه شده و در کتب مربوطه به چاپ رسیده است.

جالب اینکه همین محقق روانپژوه اسرار دیگری را از علم روحی جدید فاش کرده و می گوید: جسد اثیری که یک رونوشت برابر اصل از جسد فیزیکی است، دارای دستگاه گردش خون و عضلات و اعضاءِ گوناگون و حتی دارای حرارت بدن یک موجود زنده است و تنفس می کند و هنگام تنفس اکسیژن می‌گیرد و گاز کربنیک بیرون می دهد و این دانشمند در اظهارات خود با کمال تعجب می گوید: آیا من و همکاران علمی من چنین ادعائی را قبول می کنیم، سپس خود می گوید من پذیرفته ام.

نگارنده گوید: اکنون نمی توان صحت این مطالب را انکار یا تأیید نمود حتی در تمام بحثهائی که درباره برون فکنی روح و تجسّد کلی و آنچه در این مختصر آمده با آنکه دانشمندان روحی همه روی آنها صحه گذاشته اند، بقول خود آنان هنوز زود است که از آنها به یک اصول کلّی برسیم و درباری این گفته‌ها و نوشته‌ها قضاوت کنیم، چیزی که خوب می توانیم روی آن توجه و دقت داشته باشیم همان حرف اول از گفتار الهی است که تمام این مسائل را حل می کند و نباید آنرا در مطالعه هیچیک از اوراق این کتاب فراموش کرد که فرمود: قُلِ الرُّوحُ مِن اَمرِ ربّی...

 

1 ). از کتاب «انسان روح است نه جسد»، تألیف دکتر رئوف عبید، رئیس دانشگاه عین الشمس مصر.

    هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...