خروس تخمگذار در موزه حیات وحش نیشابور

نوشته شده توسط:کیوان فیض مرندی | ۰ دیدگاه

حسین حصارى که این خروس نادر و کمیاب را براى بازدید عموم در قفسى چوبى به نمایش گذاشته است، اظهار داشت: چندى قبل این حیوان عجیب را از زنى روستایى در بخش تحت ‏جلگه خریدارى کرده و به شهر آوردم تا مردم بتوانند از نزدیک این پدیده نادر و خارق‏العاده را تماشا کنند.

فارس: مسئول موزه حیات وحش نیشابور گفت: خروسی که در یک پدیده عجیب و نادر علمى و پزشکى، با تقلید حرکات مرغان، هر روز براى صاحبش یک تخم مى‏گذارد به موزه حیات وحش منتقل شد.

حسین حصارى که این خروس نادر و کمیاب را براى بازدید عموم در قفسى چوبى به نمایش گذاشته است، اظهار داشت: چندى قبل این حیوان عجیب را از زنى روستایى در بخش تحت ‏جلگه خریدارى کرده و به شهر آوردم تا مردم بتوانند از نزدیک این پدیده نادر و خارق‏العاده را تماشا کنند.

وی با اشاره به اینکه این خروس مرغ‏نما، هر روز یک عدد تخم سالم و درشت را تحویل او مى‏دهد، اضافه کرد: چند روز قبل، یکى از گردشگران ایتالیایى که دامپزشک نیز بود به موزه حیات وحش آمد و با مشاهده این موجود جالب، یادآور شد که خروس مشکل ژنتیکى داشته و از نوع جانوران دوجنسى است که در سراسر دنیا فقط تعداد انگشت‏شمارى از آنها مشاهده شده است.

وى با بیان اینکه در طول 40 سال گذشته چنین خروسى با دارا بودن این مشخصات را مشاهده نکرده و حتى در سایر کتاب‌ها و مجلات داخلى و خارجى نیز با مورد مشابهى روبرو نشده است، گفت: این خروس عجیب‌الخلقه داراى صدایى بم و کلفت است و نحوه قوقولى قوقوى آن نیز بسیار خاص و منحصر به‏فرد است و با سایر خروس‌ها تفاوت زیادى دارد.

حصارى با تأکید بر اینکه تخم‏هاى به دست آمده از این خروس خارق‏العاده، کاملاً سالم و طبیعى است، افزود: رفتار و حرکات این حیوان نادر، چیزى بین رفتار مرغ و خروس بوده و حرکات عجیب و غریبى از او سر مى‏زند، اما اغلب اوقات کاملاً معمولى و طبیعى است.

وى که هفته گذشته موفق به تاکسیدرمى کردن جنین یک گوساله عجیب و ناقص‏الخلقه و آماده‏سازى براى به نمایش گذاشتن آن در موزه حیات وحش نیشابور شده بود، خاطرنشان کرد: همچنین در حال حاضر 17 مرغ شاخدار و تعدادى جوجه ‏مرغ شاخدار را در پارک حیات وحش نیشابور در کیلومتر 35 جاده مشهد به نیشابور نگهدارى مى‏کنم که در نوع خود در کشور کم‏نظیر است.

وی با بیان اینکه حتى باغ پرندگان اصفهان فاقد مرغ شاخدار است، افزود: چندى قبل مدیر این باغ درخواست قابل ‏توجهى را براى خرید مرغ‌هاى شاخدار پارک وحش نیشابور برای انتقال به اصفهان ارائه داد که با این پیشنهاد مخالفت شد، چرا که این حیوانات سرمایه بزرگى براى نیشابور هستند و به هیچ عنوان نباید از این منطقه خارج شوند.

حصاری با اشاره به اینکه با 5/3 میلیارد ریال سرمایه‏گذارى شخصى توانسته عملیات احداث پارک حیات وحش نیشابور را در زمینى به مساحت 50 هکتار به پیشرفت 35 درصدى نزدیک کند، گفت: متأسفانه مسئولان استان قول‌هاى زیادى براى حمایت از این پروژه در نیشابور دادند که هیچ‏یک از آنها عملى نشد و مدت دو سال است که من بین شهرهاى مشهد و تهران براى دریافت تسهیلات بانکى در رفت و آمد هستم، ولى هیچ نتیجه‏اى نگرفته‏ام.

    هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...