ال چوپاکابرا (4)

نوشته شده توسط:کیوان فیض مرندی | ۰ دیدگاه

چوپاکابرا موجودی افسانه ای است که با ظاهری شبیه کانگرو و دندانهای بلند وزبانی نوک تیز و شبیه مته به عنوان کانگرو خون آشام از آن یاد میشود...

این موجود افسانه ای در مکان های مختلفی رویت شده و اکنون عکس های واضحی از آن موجود است...

حال به چند روایت از دیده شدن آن توجه فرمایید:

1- ال چوپاکابرا (مکنده خون بز) بیشتر در کشورهای آمریکای لاتین دیده شدهاست و احتمالا موجودی سنگین وزن با جثه‌ای کوچک‌تر از خرس می‌باشد که یکردیف فلس شبیه دایناسورها از پشت گردن تا محل درآمــدن دم روی بـدن خوددارد. این نام لاتین به این دلیل بر روی آن گذاشته شده که به گفته شاهدیناین موجود حیوانات به ویژه بز را می‌کشد و خون آنها را می‌مکد. می‌گوینداین موجود صورتی شبیه سگ یا پلنگ، زبان دراز نوک تیز و دندان‌های نیش بزرگیدارد و بویی شبیه بوی گوگرد بر جای می‌گذارد و به هنگام خطر چشمانش قرمزرنگ شده و می‌درخشند.

. 2- دو نفر از اهالی جنوب تگزاس ادعا می کنند چیزی شبیه به چوپاکابرا (موجودیبدون مو با پاهای کوتاه که مدت ها جزء جدانشدنی داستان ها و فرهنگ عامهمردم محلی بوده است) را از نزدیک مشاهده کرده اند. برندون ریدل ساکن سنآنتونیو می گوید زمانی که به همراه یک مامور پلیس که تازه استخدام شده دروسط زمین تمرین بودند، حیوانی را مشاهده کردند که از جاده به سمت پایین میرود. او هم به سرعت دوربینش را برمی دارد و شروع به فیلمبرداری می کند؛ «حتماً باید این تصاویر را ضبط می کردم. مگر چند بار اتفاق می افتد که شماحیوانی عجیب را مشاهده کنید که این طور آزادانه در وسط روستا برای خودشگردش کند.» البته ریدل چندان مطمئن نیست که این موجود همان چوپاکابرا باشدزیرا آن طور که در تصاویر مشخص است حیوان پوزه یی دراز مانند کایوت دارد. سال گذشته نیز یکی از مزرعه داران کرکسی را دیده بود و ادعا می کرد همانچوپاکابرا است. از طرفی برخی از مردم محلی بر این باورند که دلیلی برای اینهمه شک و تردید وجود ندارد. اریک مک کوان یکی از آنهاست و می گوید؛ «اینهم مانند دیگر اسطوره های مدنی است. شاید بهتر باشد فکر کنیم همانچوپاکابرا بوده و به حال خود رهایش کنیم.»

3- "خوزه" و "پاز" چند سالی است که از تراقیک وحشتناک " سن خوان " رهایییافته و در " موکا " ‌ــــ یکی از مناطق ساحلی و بسیار زیبای کشور "پورتوریکو"ــــ به گله داری مشغول شده اند. آن روز هم مانند روزهای قبل , پاز زودتر از شوهر خود برای سرکشی احشام به طویله می رود اما صحنه کشتاربزها اولین صحنه ای است که پس از گشودن درب طویله مشاهده می کند ! .

چیزی که تعجب خوزه و پاز را برانگیخت این بود که بدن بزها سالم و دستنخورده باقی مانده بود ولی در اطراف گردن تمامی اجساد جای دو سوراخ , شبیهنیش مار وجود داشت و از همه مهمتر ! , خون اجساد تماما مکیده شده بود !.

در ابتدا تصور اینکه خفاش های خون آشام عامل این جنایت بوده اند غیر منطقیبه نظر نمی رسید ! اما نکته مهم اینست که خفاشهای خون آشام پس از گاز گرفتنحیوان مقدار کمی از خون آنرا خورده و می روند و هیچگاه باعث مرگ جانور نمیشوند !. آیا کسی از نیش پشه دچار کم خونی شدید شده و میمیرد ؟ نه ! هرگز !.

مظنونین بعدی گروهای " شیطان پرست!" ساکن در موکا بودند که گاها در مراسمخود دست به اعمال وحشیانه و وقیحانه ای می زدند !. تحقیقات پلیس این احتمالرا هم رد کرد و معما حل نشده باقی ماند !

این پایان ماجرا نبود ...

چند هفته پس از این ماجرا اتفاقات مشابهیدر جای جای کشور پورتوریکو رخ داد. اسبها , گوسفندان , بزها و حتی طیور بهشیوه مشابه کشته شده بودند ! دو روزنامه " وسر" (El Vocer)و " نوودیا"(El Nuevo Dia)اولین بار این اتفاقات را با تیتر" خون آشام موکا !" (El Vampiro de Moca)پوشش دادند ( این دو روزنامه در کشورهای اسپانیولی زبان مجاور نیزتوزیع می شوند ! ).

پس از مدت کوتاهی دامنه این کشتارها به خارج از کشور پورتوریکو و به ترتیبکشورهای شیلی , دومنیک , آرژانتین , بولیوی , السالوادر, پاناما , برزیل , کلومبیا , مکزیک و ایالات متحده کشیده شد و گزارشاتی از کشته شده حیواناتتوسط هیولایی که خون احشام را می مکید ارائه شد ! همچنین نام "چوپاکابرا"(El Chupacabra)که در زبان اسپانیولی به معنی " مکنده خون بز" است کم کم در بین این کشورها به جای " خون آشام موکا " رایج گشت !.

 

    هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...