هیمیر

نوشته شده توسط:کیوان فیض مرندی | ۰ دیدگاه

هیمیر Hymir نام احتمالا سه ژیان در دنیای اساطیری مردمان نورس است.

 

در قطعه شعری به نام هیمیسکویتا چنین ذکر شده که هیمیر، و همسرش هرود دیگی بزرگ، به پهنای یک مایل داشتند که خدایان برای ساخت مید، شراب مخصوص خویش به آن محتاج بودند و مطابق معمول با مخالفت هیمیر برای اهدای آن به میل خود، تور با از میان برداشتن هیمیر به وسیله میولنیر، دیگ را به دست می آورد. در این قطعه شعر، تیر، که او را فرزند اودین و فریگ می دانیم، فرزند هیمیر و هرود ذکر شده است.

در جایی دیگر، غولی به نام هیمیر، به همراه تور به ماهیگیری می رود. در جریان ماهیگیری قلاب تور به آرواره یورمونگاند می گیرد و کشمکش تور و یورمونگاند چنان شدید است که پای تور کف قایق را سوراخ کرده و در نهایت کف پای او به کف اقیانوس می رسد. با این وجود او سر یورمونگاند را از آب بیرون می کشد و قصد می کند تا از این فرصت برای کشتن افعی اهریمنی استفاده کند. اما هیمیر که بسیار وحشتزده است، پیش از آنکه تور میولنیر را بر سر یورمونگاند فرود آورد، بند قلاب را بریده و بدین ترتیب افعی را می رهاند. تور نیز از شدت خشم میولنیر را بر سر هیمیر می کوبد و او را از پای در می آورد.

سومین و آخرین ظهور شخصیتی به نام هیمیر، در جریان راگناروک است که در آن، غولی به نام هیمیر خیل ژیانها را از یوتونهایم به سمت ویگرید رهبری می کند.

    هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...