کشف دیوار 3400 ساله کنار ابوالهول

نوشته شده توسط:کیوان فیض مرندی | ۱ دیدگاه

باستان‌شناسان از کشف دیواری 3400 ساله در اطراف مجسمه ابوالهول خبر دادند که گفته می‌شود به منظور محافظت این بنا از طوفان‌های بیابانی احداث شده بود.

بر اساس نظرات وزیر فرهنگ مصر، دو بخش از این دیوار محصور تاکنون کشف شده که طول و ارتفاع یک بخش 86 متر و 75 سانتی متر بوده و دیگری نیز از 46 متر طول و 90 سانتی متر ارتفاع برخوردار بوده است.

«زاهی هاواس» رئیس شورای عالی عتیقه جات مصر گفت: این حصار بخشی از دیواری بوده است که توسط شاه توت موس چهارم به منظور محافظت از مجسمه ابوالهول از بادهای بیابانی در ضلع شمالی بنا‌ احداث شده بود.

وی افزود: براساس متون باستانی مصر،‌ پس از آنکه شاه توت موس، در خوابی ابوالهل را روبه‌روی خود مشاهده کرده و آنرا پوشیده از شن و خاک بیابانی دید،‌ دیواری به ارتفاع سه متر و طول 12 متر را دورتا دور آن بنا کرد.این دیوار خشتی در جلوی معبد شاه خفره در مجموعه اهرام جیزه کشف شد.

«هواس» خاطر نشان کرد:دیوار از دو بخش کلی تشکیل شده. بخش نخست که در قسمت شرقی معبد و مجسمه قرار داشته و از شمال به جنوب امتداد داشته است و بخش دوم که درجنوب معبد قرار گرفته و از شرق به غرب امتداد داشته است. این دو دیوار نیز در ضلع جنوبی دیوار شرقی همدگیر را قطع می‌کردند.

  • Chasity

    Chasity

    • ۱۳۹۶/۰۶/۱۵ - ۰۰:۳۰:۲۸

    Hi fantastic blog! Does running a blog such as this
    take a great deal of work? I have no knowledge of coding but I was
    hoping to start my own blog soon. Anyways, should you have
    any suggestions or techniques for new blog owners please share.
    I know this is off topic but I simply needed to ask.

    Cheers!