شهر گمشده آتلانتیس پیدا شد! ...

نوشته شده توسط:کیوان فیض مرندی | ۰ دیدگاه

گروهی از محققان آمریکایی در نهایت توانستند موقعیت احتمالی شهر گمشده و افسانه ای آتلانتیس، کلانشهری افسانه ای که گفته می شود هزاران سال پیش به دلیل وقوع سونامی در گل و لای فرو رفته و ناپدید شده را بیابند.

 به گزارش خبرگزاری مهر، محققان می گویند باور کردن اینکه سونامی بتواند سازه ای به وسعت ۹۰ کیلومتر را در خود ببلعد کمی دشوار است برای حل این راز قدیمی محققان از تصاویر ماهواره ای شهری غرق شده در شمال کادیز در اسپانیا استفاده کرده و توانستند در زیر لجنزارهای وسیع پارک دونا آنا نشانه هایی از شهری باستانی و مدفون شده را شناسایی کنند.

 محققان طی دو سال گذشته از ابزارها و تکنولوژی های متعددی از قبیل رادارهای عمق، نقشه برداری دیجیتال و تکنیکهای اکتشاف در زیر آب برای کشف این شهر استفاده کردند. بررسی و مقایسه نشانه هایی که از مهاجران آتلانتیس پس از خراب شدن شهر به جا مانده است میزان اطمینان محققان را از اینکه مکان یافته شده می تواند همان آتلانتیس باشد را افزایش داد.

 افلاطون، فیلسوف یونانی در حدود دو هزار و ۶۰۰ سال پیش درباره آتلانتیس مطالبی را نوشته و آن را جزیره ای توصیف کرده که در برابر دروازه ای قرار گرفته است که امروزه آن را ستونهای هرکول می نامند. با استفاده از جزئیاتی که افلاطون از این شهر بیان کرده محققان بر روی مناطق مدیترانه و اطلس متمرکز شدند زیرا این منطقه را منطبق ترین مکان برای یافتن آتلانتیس می دانستند.

 وقوع سونامی برای قرنها در این منطقه به ثبت رسیده است و یکی از بزرگترین آنها موجی به اندازه یک ساختمان ۱۰ طبقه بوده است که در نوامبر ۱۷۵۵ شهر لیسبون را درهم کوبید. بحث بر سر وجود داشتن یا نداشتن آتلانتیس هزاران سال است که ادامه دارد. در حالی که گفته های افلاطون تنها منبع تاریخی اطلاعاتی درباره این نشانه تاریخی به شمار می رود.

 بر اساس گزارش رویترز، افلاطون در نوشته های خود ذکر کرده که آتلانتیس در یک شب و یک روز کاملا ناپدید شده و در اعماق دریا غرق شد.دانشمندان قصد دارند به زودی اکتشافات بیشتر را بر روی این منطقه آغاز کنند

    هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...