معبدی متعلق به تمدن اینکاها در حریم ماچوپیچو در پرو به دست آمد

نوشته شده توسط:کیوان فیض مرندی | ۰ دیدگاه


بقایای معبدی از تمدن اینکاها که به شکل یکی از نمادهای مذهبی این تمدن در حریم ماچوپیچو ساخته شده است، کشف شد.
بقایای معبدی از تمدن اینکاها که از آن برای اجرای مراسم مذهبی استفاده می شده است، در حریم شهر تاریخی ماچوپیچو که از آن به عنوان پارک باستان شناسی نام برده می شود، کشف شد. این معبد تاریخی که از سنگ و خشت ها ساخته شده است، دوهزار و ۷۰۰ فوت مربع مساحت دارد و ۱۱ اتاق با ابعاد متفاوت تاکنون در آن کشف شده اند.
نکته ی جالب توجه در این میان که توجه باستان شناسان را به خود جلب کرده، شکل خاص این معبد است که با الهام از یکی از نمادهای مذهبی تمدن اینکا به نام چاکانا (Chacana) ساخته شده است.
مدیر این پارک باستان شناسی در گفت وگو با رویترز، پیدا کردن معبد را یک کشف حیاتی در راستای کشف اسرار تمدن اینکاها ارزیابی و پیش بینی کرد که با کشف این معبد، گردشگران شهر تاریخی ماچوپیچو به طور چشم گیری افزایش یابند.
او همچنین از اجرای پروژه ای پنج ساله برای کشف دیگر بخش های این معبد و بقایای معابد دیگری که امکان دارد، در حریم ماچوپیچو وجود داشته باشند، خبر داد.
پرو یکی از غنی ترین کشورهای جهان از نظر داشتن میراث تاریخی است که تا پیش از ورود اسپانیایی ها به این کشور در قرن ۱۵ میلادی، تحت فرمان دهی امپراطوری عظیم اینکاها بود است.

    هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...