معبدی افسانه‌ای با قربانی های انسانی در پرو

نوشته شده توسط:کیوان فیض مرندی | ۰ دیدگاه

باستانشناسانیکمعبد هزار ساله (شامل مجموعه ای از یک مقبره با قربانی های انسانی) زیر ریگ‌هایی که در اثر وزش باد حرکت کرده اند در شمال غربیپرو پیدا کردند. اینمعبددر تصویر دیجیتالی پایین خوبی نشان داده شده است.

این مجموعه پیچیده نزدیک شهر «چیکلایو» که بین سال‌های ۲۰۰۶ تا ۲۰۱۰ از زیر خاک بیرون کشیده شد، واقعیت‌های بیشتری را در موردافسانه نایلَمپ Naylamp (خدایی که فرضاً درتمدن Lambayeque پیش ازایناکاها و در قرن هشتم بعد از میلاد و بعد از فروپاشی تمدن Moche بنیان نهاد شد) فاش می‌سازد.

منطقه باستانی Chotuna-Chornancap رامی‌توانیم دلیل و شاهد این مدعا بدانیم چرا که دراین منطقه نیز معبدپیچیده ای وجود دارد که متعلق به مردمی ‌است که خود را از تبار Naylamp می‌دانند.

فرهنگ پیچیده Lambayeque با اسم Sicán نیزشناخته می‌شود، آنها مهندسان آبیاری ماهری بودند. Carlos Wester La Torre رهبر حفاری این منطقه اظهار داشت که باستان شناسان طی یک قرن در تلاش برایرمزگشایی راز این افسانه بوده اند. هدف این بررسی‌ها فهمیدن احتمال وجودرابطه بین افسانه‌های شفاهی و این سند باستان شناسی بود. داخل این معبدتازه کشف شدهآرامگاهی هرمی‌شکل به نام Huaca Norte وجود دارد که اسکلت‌های ۳۳ زن در آن قرار گرفته است.

دو اسکلت هنوز موهای طبیعیخود را حفظ کرده و برخی از آنها مومیایی شده اند. در بدن همه آنها جایبریدگی وجود دارد و این بدان معناست که احتمالا در مراسم آیینی به عنوانقربانی‌های انسانی مورد شکنجه واقع شده اند. La Torre می‌گویداز زمان باستان زنان را عامل باروری و حاصلخیزی می‌دانستند و در مراسممذهبی برای رسیدن به حاصلخیزی بیشتر و نعمت‌های دیگر مثل باران و غیرهمعمولا زنان را به خدایان پیشکش می‌کردند.

قربانی های اِنسانی در معبد کشف شده پرو

جایگاه پادشاهان (خدایان)

صندلی قدرت افسانه ای پادشاه

مظاهر قدرت

خدای Sicán

    هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...