ناسا به جنگ پیشگویی اخر زمان در سال 2012 میرود

نوشته شده توسط:کیوان فیض مرندی | ۰ دیدگاه


ناسا توضیحات علمی بر ضد پیشگویی های اخر زمان در 2012 به راه انداخته و این در حالیست که این پیشگوئی جدید که مدعی تکیه بر عواملی و حوادثی است در بین عموم بخصوص از طریق نت پخش و انتشار میابد.
اژانس فضائی امریکا در روی سایت خود توضیح میدهد که این پیشگوئی که توسط سایتهای اینترنتی بیشماری انتشار یافته است از افسانه ای سرچشمه میگیرد که در ان سومری ها کره ای که نیبیرویا کره x نامیده میشده را کشف کرده بودند که به طرف زمین میامده و با زمین برخورد خواهد کرد.
اصابت با کره ما یا زمین پیشتر هم توسط پیشگویان فاجعه و بدبختی برای سال 2003 اعلام شده بوده است. از ان زمان تاریخ ان به 21 دسامبر 2012 که مطابق با اخر دوره ای از تقویم مایا میباشد عقب برده شده است.
بعضی از سایتهای اینترنتی ناسا را متهم به پنهان کردن واقعیت در مورد "نیبیرو" میکنند اما ناسا تاکید دارد که این چیزی جز یک تخیل نیست.
به نقل از اژانس فرانس پرس ناسا میگوید که زمین از بیش از چهار میلیارد سال وجود داشته هیچ عالمی که معتبر و قابل اطمینان باشد هر گونه تهدیدی در دسامبر 2012 را نخواهد پذیرفت و تقویم مایا در 21 دسامبر 2012 متوقف نمیشود و فقط اخر یک دوره طولانی است که دوره دیگری را در پی دارد.
در مورد به خط شدن کرات طبق مکانیک نجوم تا چندین دهه دیگر پیش بینی نشده است و حتی زمانی که زمین با دیگر کرات در کنار هم و یا در یک خط قرار میگیرند اثراتش قابل توجه نیستند.
ناسا میگوید که همیشه در ماه دسامبر زمین و خورشید با مرکز کره زمین و کهکشان تقریبا در یک ردیف قرار میگیرند اما این واقعه سالیانه هیچگونه تاثیری نمیگذارد و اگر قرار بود که زمین در خطر اصابت اجرام اسمانی یا کره x باشد منجمین ان جسم را از حداقل ده سال پیش دریافته بودند.
همچنین ناسا تاکید میکند که اصابتهای سانحه ای زمین با اجسام اسمانی بسیار نادرند و اخرین انها در شصت و پنج میلیون سال پیش بوده که باعث از بین رفتن دایناسورها شده است.
ناسا از دلایلش بصورت پاسخ به هشت سوالی که بیشتر عموم میپرسند و با تاکید و تائید محکم که هیچگونه دلیل علمی که تمامی این فیکشن های کتابها، مستندها، در سینما و یا بر روی نت بر اساس آن باشند وجود ندارد نتیجه گیری میکند.

    هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...