اولین موفقیت محققیقن اتریشی در زمینه تله‌پورت

نوشته شده توسط:کیوان فیض مرندی | ۱ دیدگاه

برای اولین بار محققین اتریشی ذرات نور یعنی فوتون را از میان رودخانه دانوب در وین با استفاده از تکنولوژی خاصی تله‌پورت کردند

این عمل به گفته یکی از محققین مرکز تحقیقات فیزیک تجربی برای اولین بار در خارج از آزمایشگاه انجام شد.محققین یک دسته از فوتونهایی را که می خواستند تله پورت کنند، مطالعه کردند و سپس این فوتونها را به ذرات کوچکتر بنام کوانتوم بیت تقسیم کردند و این بیتها را در طول خطوطی از میان کابلهای فیبر نوری در لوله های فاضلاب زیر رودخانه عبور دادند. در طرف دیگر نسخه المثنی فوتونهای اولیه تشکیل شد. و با ایجاد این شکل جدید دیگر فوتونهای اولیه وجود نداشتند. کوانتوم تله پورتیشن، ممکن است از آنچه که در داستانهای علمی تخیلی بوده به سمت واقعیت پیشرفت کند.

اما به این زودی نباید به دنبال سفر به ستارگان، از طریق تله پورتیشن بود. این علم هنوز برای ارسال آدمها از یک مکان به مکان دیگر کاری انجام نداده است. در عوض دانشمندان امیدوارند، که تکنولوژی به طور قطع راه حلی برای محاسبات کوانتومی و رمزگشایی کوانتومی ارائه دهد، به طوری که محاسبات خیلی سریعتر و صددرصد مطمئن تر انجام شود.

تله پورتیشن در ابتدا یک شی را غیر مادی می کند، و جزئیات جامعی از آن شکل را به نقطه دیگری، جایی که قرار است آن شی دوباره ساخته شود، منتقل می کند. در تله پورتیشن کوانتومی، ذرات ریز اطلاعات کامپیوتر که بنام" کوانتوم بیت" می باشند، از یک نقطه به نقطه دیگر منتقل می شود. این تکنولوژی تله پورتیشن می باشد، زیرا اطلاعات پویا شبیه یک شی رفتار می کنند و نه بشکل اطلاعات. برای مثال زمانی که ما نامه الکترونیکی می فرستیم، در حقیقت چیزی را به داخل کابل می فرستیم و از طرف دیگر دریافت می کنیم، اما با کوانتوم تله پورتیشن ما اطلاعات کاملی را که به داخل کابل فرستاده ایم پیدا نخواهیم کرد. آنها تفکیک می شوند و دوباره در طرف دیگر بهم می رسند تله پورتیشن مدت زیادی بدلیل اینکه از محدوده قوانین کوانتوم مکانیک فراتر رفته بود، غیر ممکن به نظر می رسید. بنابراین از نظر تئوری، یک نسخه المثنی هرگز ساخته نمی شود. در سال 1993 دانشمندان به مفهوم پیچیده ای در محدوده فیزیک برخورد کردند و از آن موقع آزمایشهای زیادی بوسیله فوتون انجام شد که نشان داد، کوانتوم تله پورتیشن امکان پذیر است .

دانشمندان کوانتوم بیتها را در فاصله یک مایل یا 1.6 کیلومتر از داخل فیبر نوری تله پورت کردند. این اولین باری است که محققین نشان می دهند که تله پورتیشن در زندگی واقعی عمل می کند.

بیشترین کاربرد تله پورتیشن در رمز گشایی است. اشکال عمده این تکنولوژی در این است که در یک فاصله محدود عمل می کند، و فیزیکدانان در حال حاضر در حال تولید تقویت کننده های کوانتومی هستند، این تقویت کننده ها اجازه می دهند که پیغامها در دنیا منتقل شوند. اما برای تله پورت کردن انسان، یک ماشین باید تمام اتمهای انسان را شناسایی و تجزیه کند، بدلیل اینکه بدن انسان شامل اطلاعات زیادی است، که باید اسکن شود و المثنی آن ساخته شود اخیرا فقط دانشمندان قدمهای اولیه را برای تله پورت کردن یک اتم انجام دادند.

نتیجه اینکه از نظر علمی، انسان تا آینده ای بسیار دور و شاید هرگز نتواند از تله پورتیشن استفاده کند. اما در متافیزیک عقیده بر این است، اگر انسان بتواند با استانداردهای برتری در ارتباط باشد، قطعا قادر خواهد بود به این سفرها دست پیدا کند.

این سفر در فضا معنایی ندارد، سفر در زمان رخ می دهد.لذا، انسان قادر است هر لحظه که اراده کند، این مهم را انجام دهد.

  • Gina

    Gina

    • ۱۳۹۶/۰۲/۲۶ - ۲۱:۲۲:۵۹

    Excellent beat ! I wish to apprentice while you amend your site,
    how could i subscribe for a blog web site?

    The account helped me a acceptable deal. I had been tiny bit acquainted of this your broadcast provided bright clear concept