مردی با ماسک آهنین

نوشته شده توسط:کیوان فیض مرندی | ۱ دیدگاه

یک زندانی ناشناس در زمان سلطنت لویی چهاردهم پادشاه فرانسه، در تمام مدتی که در زندان نگهداری می‌شد ،حتی تا زمان مرگ یک ماسک آهنین می‌پوشید. این فرد در زندان‌های گوناگونی، از جمله زندان معروف باستیل زندانی بود و در تمام این مدت هرگز ماسک آهنین خود را برنداست.

او سرانجام در نوامبر سال 1703 در حالی‌ که ماسک بر چهره داشت، در زندان درگذشت.

گزارش شده است که هیچ ‌کس چهره این مرد را ندید، زیرا او همیشه چهره خود را با ماسک می‌پوشاند. نقل کنندگان این داستان به ماسک این مرد ماسک آهنین می‌گفتند و او را مردی با مساک آهنین صدا می‌زند.

سوابق نشان دهنده آن است که این مرد از سال 1669 زمانی که وزیر لویی چهاردهم این زندانی را در اختیار رئیس زندان پیگنرول قرار داد، در زندان بود.

داستان دیگری که نقل شده، بیانگر آن است که نام اصلی این زندانی یوستاوداجر بود. بنا بر این داستان، به دستور رئیس زندان، برای او سلولی تهیه کردند که دارای دری با یک دریچه کوچک بود. این در به این منظور ساخته شده بود که کسی نتواند صدایی از داخل سلول این زندانی بشنود. تنها کسی که به دیدار زندانی می‌آمد، رئیس زندان بود. در واقع رئیس زندان هنگام فرا رسیدن وقت غذا، خودش برای این زندانی غذا می‌برد. این زندانی با هیچ‌کس صحبت نمی‌کرد، مگر در مواردی که نیاز به وسیله‌ای ضروری داشت.

هنگامی که این مرد از دنیا رفت، تمام اموال و وسایلی که به او تعلق داشت، نابود شد. تا به امروز هنوز هیچ ‌کس نمی‌داند این زندانی اسرارآمیز واقعاً چه کسی بود و به چه گناهی زندانی شده بود.

  • Savannah

    Savannah

    • ۱۳۹۶/۰۶/۱۶ - ۱۰:۳۴:۵۶

    I simply could not go away your site prior to suggesting that I really enjoyed the usual information an individual provide to your guests?

    Is gonna be back often to check up on new posts