زیگفرید

نوشته شده توسط:کیوان فیض مرندی | ۱ دیدگاه


بزرگترین قهرمان ژرمنی است. که فرزند شاهزاده‌ای است که در دربار شاهزادهدانمارک با افتخار بزرگ شد پدر برای تعلیم او را نزد آهنگری دانا بنام "رگین " گذاشت. "رگین" او را مانند شاهزاده‌ای تعلیم داد و فنون زیادی رابه او آموخت. اما سعی کرد او را نسبت به دربار ناراضی نگه داشت. "اودین" (یکی از خدایان اسکاندیناوی) به او کمک می‌کند که اسبی با نیروی ویژه برایخود انتخاب کند، بنام "گرانی". رگین حرص مال‌اندوزی را در ذهن زیگفرید جایداد و بعد جای گنجینه‌ای که اژدهائی بنام "فافنر" از آن محافظت می‌کند بهاو نشان داد زیگفرید شمشیری که میراث خدایان بود از مادرش گرفت. "رگین" بهآموخت که شمشیر را در شکم اژدها که نرم است فرو کند و در خون اژدها آبتنیکند تا روئین‌تن شود او در حین آبتنی برگی بین دو شانه‌های او افتاد وهمانقسمت با خون اژدها تماس پیدا نکرد و نقطه ضعف روئینگی او شد.
در افسانه‌ها آمده است او با خوردن کمی‌از خون اژدها توانست به زبان مرغانصحبت کند. پرندگان ماهیت "رگین" را و قصد اورا برای خیانت به دربار راآشکار کردند و زیگفرید با شمشیر سر رگین را قطع کرد.

درافسانه‌ها قصه زیگفرید کمی‌آشفته به نظر می‌رسد در راه دلباخته زنی بهنام"براین هلد" می‌شود براین هلد یک "والکری" است و یک والکلیری وقتیخوشبخت می‌شود که در راس یک نیروی جنگی قرار گیرد و او می‌داند که مقرر استکه زیگفرید با "گودرون" دختر "گیوکی" ازدواج کند اما زیگفرید پیمانوفاداری با او می‌بندد وحلقه طلایی به نشانه وفاداری به او می‌دهد.

زیگفرید با ثروت خود به قصر "گیوکی" می‌رود او پسری به نام "هوگنی" و دختریبه نام "گودرون" دارد. آنان با نیرنگ خاطره عشق گذسته‌اش را از بینمی‌برند و پیشنهاد ازدواج با "گوردون" را به او می‌دهند و آنان باهم ازدواجمی‌کنند و او با "هوگنی" پیمان برادری می‌بندد و راز روئین‌تن بودن خود رابه او می‌گوید.

"هوگنی" تصمیم ازدواج با معشوقه زیگفرید"براین هلد" را می‌گیرد و او نیز بهشرطی حاضر به ازدواج با او می‌شود که از حلقه آتش عبور کند. "هاگنی کهنیرنگ به حلقه "براین هلد" دست می‌یابد و با تغییر صورت (که معلوم نیستچگونه صورت می‌گیرد) زیگفرید با صورت "هاگنی" از آتش می‌گذرد و بعد بهصورت واقعی خود در می‌آید "هاگنی" با "برایان هلد" ازدواج می‌کند زیگفریدبعد ملاقات" براین هلد" به یاد عهد قدیم خود می‌افتد که بسیار دیر شده است.

"براین هلد" برای فخر فروشی به "گوردن" می‌گوید که شوهر او توانسته است ازحلقه آتش بگذرد. "گردن" حلقه را به او نشان می‌دهد و راز اینکه زیگفرید ازآتش گذشته است را فاش می‌کند. و"براین هلد" تصمیم می‌گیرد از زیگفریدانتقام بگیرد وهمسر خود "هاگنی"را مجبور می‌کند که زیگفرید را با شمشیر ازبین ببرد. و "هاگنی" که نقطه ضعف او را می‌داند در خواب شمشیر را در کتف اوفرو می‌کند و اینگونه قهرمان از بین می‌رود...

 

  • StarBeagan.bravesites.com

    StarBeagan.bravesites.com

    • ۱۳۹۶/۰۲/۳۰ - ۰۰:۲۳:۲۴

    I loved as much as you'll receive carried out right here.
    The sketch is tasteful, your authored subject matter
    stylish. nonetheless, you command get got an edginess over that you wish be
    delivering the following. unwell unquestionably come more formerly again since
    exactly the same nearly a lot often inside case you shield this increase.