ماموریت ویژه کاوشگر هایابوسای ژاپن

نوشته شده توسط:کیوان فیض مرندی | ۰ دیدگاه

کاوشگر هایابوسای ژاپن بعد از 7 سال ماموریت،‌ با نمونه‌هایی از سطح یک سیارک در حال عبور به زمین بازگشت. حالا در بین این نمونه‌ها ذرات جدیدی کشف شده‌اند که می‌توانند نشانه‌هایی از حیات فرازمینی باشند.

 هایابوسا خرداد ماه گذشته بعد از 7 سال به زمین برگشت. آژانس فضایی ژاپن،‌ در سال 2003/ 1382 کاوشگر خود را برای یک ماموریت ویژه روانه فضا کرد: جمع‌آوری ذرات فضایی از روی سیارک ایتوکاوا. با این که هایابوسا تنها نیم‌ساعت توانست روی سیارک در حال عبور باقی بماند و با مشکلات فنی زیادی هم روبرو شد،‌ اما محققین آژانس فضایی ژاپن، جاکسا، به اتفاق محققین ناسا، معتقدند که در همین زمان کوتاه هم موفق شده به اندازه کافی نمونه با خود بیاورد. در هر صورت این اولین باری است که یک کاوشگر زمینی موفق شده نمونه‌هایی از سطح یک سیارک در حال عبور فراهم آورد.

به گزارش پاپ‌ساینس، حالا که چند ماه از بازگشت هایابوسا می‌گذرد،‌ محققین ژاپنی اعلام کرده‌اند که به گونه تازه‌ای از ذرات در نمونه‌ها دست یافته‌اند که می‌تواند مربوط به حیات فرازمینی باشد. آن‌ها می‌گویند این ذرات غبار نیستند و با گرد آلومینیومی که در سایر نمونه‌ها فراوان بود هم تفاوت دارند.

اگر چه هنوز ماه‌ها زمان لازم است تا محققین بتوانند اعلام کنند که آن‌چه در این نمونه‌ها کشف کرده‌اند دقیقا چیست، اما آن‌ها بسیار امیدوارند که از طریق این ذرات جدید بتوانند درک بهتری از چگونگی پیدایش جهان و همچنین حیات پیدا کنند.

    هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...