آیا تا ۲۰ سال دیگر شاهد موجودات فضایی خواهیم بود؟

نوشته شده توسط:کیوان فیض مرندی | ۰ دیدگاه

حیات موجوداتی غیر از ما زمینی ها در کهکشان همواره موضوعی جذاب برای نوع بشر بوده است.به این موضوع به کرات در فیلم ها ، داستان ها و کامیک استریپ ها پرداخته شده و بعضا بسیار پرطرفدار هم بوده اند.اینکه آیا موجودات فضایی واقعا وجود دارند یا خیر را اکنون هیچ کس به طور قطع نمی داند. اما بعضی دانشمندان با تاکید بر وجود داشتن عناصر مشابه آن چه روی زمین موجود است، بر روی سیارات دیگر به ویژه آب فرضیه هایی مبنی بر وجود حیات غیر زمینی را مطرح و دنبال می کنند.یکی از این دانشمندان پروفسور عالی ستاره شناسی روسی است که معتقد است انسان تا دو دهه دیگر رویارویی نزدیکی با موجودات فضایی خواهد داشت.

پروفسور آندره فینکل اشتاین می گوید ۱۰ درصد سیارات شناسایی شده ای که به دور مدار خورشید می چرخند به زمین تشابه دارند.و اگر عنصر آب در آنها پیدا شود قطعا حیات نیز امکان پذیر خواهد بود.او دیروز در انجمن بین المللی در خصوص زندگی خارج زمینی این ادعا را مطرح کرده بود.

فینکل اشتاین با مقایسه پیدایش حیات و اتم ها اذعان کرد: ” بوجودآمدن حیات مانند حالت قرارگیری اتم ها اجتناب ناپذیر است.زندگی در سیارات دیگر وجود دارد و ما تا ۲۰ سال دیگر آن را خواهیم یافت. ” او در ادامه سوال مهم و هیجان انگیزی که در صورت وجود موجودات فضایی، آنها چه شکلی خواهند داشت را پاسخ داد : آنها به احتمال زیاد به انسان ها شبیه خواهند بود با دو دست و دو پا و یک سر، آنها ممکن است رنگ های پوست مختلفی داشته باشند ولی ما هم دقیقا این را در بین خودمان داریم.

موسسه علوم ستاره شناسی کاربردی به ریاست فینکل اشتاین در سال ۱۹۶۰ همزمان با اوج جنگ سرد و رقابت فضایی بین روسیه و ایالات متحده آمریکا برنامه ای برای شناسایی و ارتباط با موجودات فضایی از طریق فرستادن سیگنال های رادیویی به فضا را آغاز کرده بود.آنها بیش از نیم قرن می شود که منتظر پیام و یا نشانه ای از جانب تمدن های خارجی به سوی زمین هستند.

به نظر شما موجودات غیر زمینی واقعا وجود دارند؟من شخصا معتقدم بله ! وجود دارند.از بین میلیون ها سیاره چرا چندین سیاره نتوانند شباهت های زیادی به طبیعت کره زمین داشته باشند؟تشابهاتی که منجر به پیدایش زندگی های ابتدایی و در نهایت به تمدن های فرا زمینی تکامل یافته باشد؟

    هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...