جستجوی حیات در فضا گسترده‌تر می‌شود

نوشته شده توسط:کیوان فیض مرندی | ۰ دیدگاه

سازمان فضانوردی ناسا در آمریکا جستجوی خود را برای یافتن حیات در فضا گسترش می‌دهد.

خبرگزاری اتریش از واشنگتن گزارش داد، کاوشگر فضایی «کپلر (Kepler)» سوار بر راکت دلتا 2 روز پنجم مارس سفر خود را به فضا آغاز می‌کند.

ناسا اعلام کرد: «این اولین ماموریتی است که قرار است کراتی شبیه زمین کشف شوند، کراتی که در محدوده گرمایی ستارگانی همچون خورشید قرار داشته باشد و روی سطح آنها آب روان وجود داشته باشد.»

جان مورس (Jon Morse)، رییس اداره فیزیک نجومی ناسا که مقر آن در واشنگتن است، گفت کشفیات «کپلر» در سفرش اهمیت بسیار بالایی برای آگاهی یافتن از سیارات شبیه زمین در کهکشان ما و برای دیگر طرح‌ریزی‌ها برای عملیات‌های آینده دارد.

این کاوشگر قرار است ماموریت خود را در مدت سه سال و نیم به انجام رساند و بیش از 100 ستاره را که شبیه خورشید هستند، در منطقه صورت فلکی صلیب شمالی (Cygnus–Lyra-Region) در کهکشان راه شیری در نوردد. کارشناسان انتظار دارد صدها سیاره که حدودا هم اندازه زمین باشند در فواصل مختلف از این ستارگان بچرخند.

ویلیام بوروکی از مرکز تحقیقات ناسا در مافت فیلد (کالیفرنیا) گفت: «زمانی که دریابیم بیشتر "زمین‌های" دیگری هم هستند که گرد ستاره‌ها می‌گردند، خیلی نزدیک خواهد بود که شرایط زندگی در کهکشان را پیدا کنیم. بر خلاف این حالت، اگر تعداد اندکی یا هیچ "زمینی" نیابیم، به این معنا خواهد بود که احتمالا ما تنها هستیم.»

    هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...