مقایسه منشأ ترس، خشم و شادی

نوشته شده توسط:کیوان فیض مرندی | ۰ دیدگاه

بر اساس آخرین یافته های روانکاوان و متخصصین آناتومی بدن انسان، هر عاطفه به ناحیه خاصی از بدن تعلق دارد و حرکتش را از آنجا شروع می کند. شاید به تجربه به محل هر عاطفه پی برده باشید یا در اصطلاحاتی که در زبان فارسی برای هر احساس داریم متوجه این موضوع شده باشید.

ترس از کجا شروع می شود؟

پژوهشگران دریافته اند ترس معمولا از معده شروع می شود و به طرف اعضای بالاتر بدن حرکت می کند. بیشتر ما هنگام ترس متوجه می شویم که به قول معروف "دلمان هری می ریزد". ترس مثل سایر احساسات خیلی مهم است، زیرا اطلاعاتی در اختیار ما قرار می دهد که با آن می توانیم از خودمان محافظت کنیم و سالم بمانیم. اگر کسی مدام به احساس دردش بی اعتنا باشد یا ترس های کهنه را که هیچ وقت بروز نداده، با خود حمل کند، ممکن است دچار بیماری های جسمی در این ناحیه از بدن که ترس در آن مسدود شده بشود. سندرم روده تحریک پذیر یا زخم معده یا سو هاضمه یا تهوع معمولا با مسدود شدن ترس در بدن افراد مربوط است.

خشم در بین دو استخوان ترقوه!

خشم از بین دو استخوان ترقوه شروع می شود به سمت بالا می رود و در امتداد پشت گردن و اطراف آرواره ها پیش می رود. خشم، عاطفه (بدون تجاوز) است و به ما کمک میکند که مرزهای درستی برای خود بسازیم. خشم سالم کمکمان می کند بتوانیم به چیزهایی که موردعلاقه مان نیست نه بگوییم. اگر در پشت گردن و آروارهایتان متوجه احساساتی مانند تنش یا درد و فشار شده اید، احتمال دارد انرژی خشمتان را انباشته کرده اید.

جایگاه شادی...

شادی یکی از عواطف اصلی است که معمولا می شود آن را در سینه احساس کرد و همان طور که اشک غم داریم اشک شادی نیز هست اما شادی فقط به سمت بالا حرکت نمی کند و ممکن است به بیرون هم ساطع شود. برای تجربه کامل شادی لازم است از تمام حواس چندگانه کمک بگیرید زیرا همه این عواطف به هم مربوط هستند. اگر یک یا چند عاطفه دردناک را در خود انباشته کنید احساس شادی خود را نیز سد کرده اید.

    هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...