تجربیات نزدیک به مرگ

نوشته شده توسط:کیوان فیض مرندی | ۰ دیدگاه

اغلب مذاهب در این مورد اتفاق نظر دارند که بعد از مرگ به نوعی در دادگاه خداوند مورد بازخواست قرار خواهیم گرفت البته ما بیشتر وقت خود را صرف امور کم اهمیت می کنیم و از این امر غافلیم . برخی از مردم با وقوع یک مسئله غیر عادی این حقیقت که دنیای دیگری وجود دارد و اینکه در زندگی چه خطااهایی دارند توجه اشان را جلب می کند . این نوع وقایع را به تونلی تاریک تشبیه کرده اند که در پایان به نور درخشنده ای می رسد . در اینگونه واقع به فرد حس ترس و وحشت می دهد .اینها تجربیات نزدیک به مرگ هستند.

در اینگونه تجربیات ، فرد از نظر جسمی و علائم حیاتی مرده تلقی می شود .این مسئله را بیشتر کسانی که دچار سکته فلبی شده اند و یا کسانی که دست به خودکشی زده اند ، تجربه کرده اند .بنابراین این مسئله چندان هم نادر نیست . اگرچه این تجربیات دقیقا مثل هم نیستند اما ویژگی هیا مشترکی با هم دارند. بسیاری از آنها گفته اند که در این موقع احساس کرده اند که از قالب خود خارج شده و اغلب به تیم پزشکی که سعی می کردند آنها را به زندگی بازگردانند، از بالا نگاه کرده اند.

در واقع بسیاری از کسانی که تجربیات نزدیک به مرگ داشته اند ، دقیقا می توانند بگویند که بعد از بیهوشی چه اتفاقی برایشان افتاده ، چه گفته شده و حتی از چه وسایلی برای نجان آنها استفاده شده است . برخی دیگر گفته اند که هنگام مرگ ، بالای سر خانواده خود به حالت پرواز درآمده اند. گاهی روح فرد با دیدن یکی از نزدیکانش به قالب وجودی خود بازگشته است .آنها اظهار کرده اند که در این تجربه آرامش و شادی را در وجود خود احساس کرده اند و خود را داخل تونلی تاریک یافته اند که در آن سوی آن ، نور طلایی یا سفید رنگ و بسیار زیبا وجود داشته است .گاهی هم صدای کسانی که به آنها علاقه زیادی داشته اند و فوت کرده اند را شنیده اند و یا حتی صدایی که به آنها دستور داده است تا به زمین بازگردند. برخی از تجربیات نزدیک به مرگ ، نظری اجمالی به زندگی گذشته فرد است ، کارهایی که فرد در انجام آنها به خطا رفته است یا باید انجام شوند.و فرد در اینگونه مواقع احساس می کند که معنای واقعی زندگی را یافته است .به هر حال ، چه ارادی و چه غیر ارادی ، فرد بعد از تجربه این مسئله به زندگی بازگشته است . همه تجربیات نزدیک به مرگ خوشایند نیستند. چرا که بسیاری از افراد در این مواقع وحشت زیادی را تجربه کرده اند و هیولا یا دیو دیده اند . آنچه که اغلب اینگونه افراد تجربه کرده اند ، بر فرد تاثیر گذاشته اند و موجب تغییر اساسی در شیوه زندگی افراد شده اند .فرد در شیوه زندگی اش تجدید نظر کرده و از آن پس خوشحالی و سعادت را در چیزهای ساده دیده است .بسیاری از این افراد ، معلم یا واعظ می شوند و یا در زندگی خود تغییر اساسی ایجاد می کنند و رفتارشان بهتر و همراه با دلسوزی و همدردی می شود .

در سال 2001، مجله پزشکی لن ست ( Lan cet ) گزارش یک تحقیق 13 ساله در مورد تجربیات نزدیک به مرگ که در بیمارستان هال هلند اتفاق افتاده بود را منتشر کرد. این تحقیق را یک پزشک قبل به نام پین ون لومل انجام داد و از این نظر که از سال 444 مریضی که به هوش آمده بودند بلافاصله در این مورد سوال شده ، منحصر به فرد بود. از نظر پزشکی ، خون در مغز این افراد از جریان افتاده بود و مغز فعالیتی نداشت اما 18 درصد آنها بعد از وقوع این حادثه چیزهایی را به خاطر می آورند.. محققان دریافتند که 12 درصد این بیماران تجربیات عمیقی داشته اند ، یعنی نور درخشانی دیده اند و با بستگان خود که فوت کرده بودند ملاقات کرده اند. جالب اینکه آنها جزییات اینگونه تجربیات را ، حتی با گذشت چند سال به خوبی به خاطر می آورند و هیچگونه تناقضی در نقل دوباره آن ندارند. همچنین افرادی که تجربیات نزدیک به مرگ داشته اند ، بیشتر به ارزش زندگی پی برده اند و ترس از مرگ در آنها بطور چشمگیری کاهش یافته است .

برخی از کسانی که به امر طبابت مشغولند ، اینگونه نقل قول ها را محصول تخیل ،اوهام و از این دست مسائل می دانند.بسیاری از مردمی هم که به حالت کما در نیامده اند ،گفته اند که تجربیاتی مشابه داشته اند ، بسیاری از آنها که اینگونه امور را تجربه کرده اند ، به خاطر اینکه مورد تمسخر دیگران قرار نگیرند از اظهار نظر در این مورد خودداری کرده اند .کسانی که این مسئله را تجربه کرده اند ، می گویند دیگر از مرگ نمی ترسند و مرگ را ورود به دنیایی ناشناخته و غریب نمی دانند.

    هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...