سیا عمر اسرائیل را تا سال 2022 می‌داند

نوشته شده توسط:کیوان فیض مرندی | ۰ دیدگاه

یک خبرنگار سوری عنوان کرده است که به مدارکی دست یافته که در آن‌ها سیا در موجودیت اسرائیل پس از سال 2022 ابراز تردید کرده است.

 به گزارش خبرگزاری اهل‌بیت(ع) ـ ابنا ـ  مجله صهیونیستی "اسرائیل امروز" به نقل از یک خبرنگار سوریه‌ای نوشته است که سازمان اطلاعات آمریکا عمر اسرائیل را تنها تا سال 2022 می‌داند.

یک روزنامه نگار سوریه‌ای در مصاحبه با تلویزیون فلسطین اعلام کرده است که چند سال قبل مخفیانه اسنادی از سازمان اطلاعات آمریکا (سیا) را دیده است که به "بیل کلینتون" رئیس‌جمهور سابق آمریکا اطلاع می‌داده‌اند که اسرائیل پس از سال 2022 وجود نخواهد داشت.

اسرائیل امروز می‌نویسد این خبرنگار که "البوجیرمی" نام دارد، گفته است: چیزی که می‌خواهم بگویم را کسی تا بحال نشنیده است. سازمان اطلاعات آمریکا گزارشی را به بیل کلینتون رئیس‌جمهور اسبق آمریکا، ارائه داده بود. روی این گزارش نوشته شده بود "تنها چشمان"، به معنی آنکه تنها رئیس‌جمهور باید این گزارش را ببیند. سیا (در این گزارش) گفته بود: اگر اوضاع به همین منوال ادامه یابد، فکر نمی‌کنیم که اسرائیل تا بعد از سال 2022 وجود داشته باشد.

منظور از عبارت اگر اوضاع به همین منوال ادامه یابد هم شکست مذاکرات سازش اسرائیل و فلسطین در آن سال است. البته البوجیرمی توضیح نداده که چطور توانسته به گزارشی چنین محرمانه دسترسی پیدا کند.

پیش از این هم خبرهایی از گزارش سیا به نمایندگان مجلس سنا آمریکا منتشر شده بود، که تا حد زیادی صحبت‌های این روزنامه‌نگار سوری را تائید می‌کند. بر اساس تجزیه و تحلیل چشم‌انداز بلندمدت سازمان اطلاعات آمریکا (سیا) که به نمایندگان سنای منتخب در امور اطلاعات و کمیته منتخب دائم مجلس نمایندگان در امور اطلاعات ارائه شده است، اسرائیل تا 20 سال دیگر بیشتر دوام و بقا نخواهد یافت.

در گزارش ارائه شده به نمایندگان سنا آمده بود: در 15 سال آینده بیش از دو میلیون اسرائیلی از جمله 500 هزار شهروند اسرائیلی دارای کارت سبز یا گذرنامه عزیمت به آمریکا خواهند بود. حدود یک میلیون و 600 هزار اسرائیلی مستعد و متمایل به بازگشت به سرزمین اجدادیشان در روسیه، اروپای شرقی و اروپای غربی هستند.

    هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...